Fleischmann rail ervaring

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Fleischmann rail ervaring

Bericht door Sibbesuisje »

Misschien een vreemde vraag maar aangezien ik dit nergens kon vinden stel ik hem toch maar:

Ik heb altijd minitrix gereden en de ervaring is dat deze rails naadloos op elkaar aansluiten. Nu ben ik voor de nieuwe baan over naar Fleischmann met grindbed omdat ik deze niet zelf wou aanleggen. Ik heb splinternieuwe rails aangeschaft.
Tijdens het leggen van het spoor merk ik dat er tussen de stukken rails heel vaak een halve tot hele milimeter ruimte blijft, omdat de bedding het niet toelaat ze dichter op elkaar te zetten. Dus heb je een naadlose railbedding maar wel kleine onderbrekingen in de rails. Op zich geen groot probleem maar mooi is anders.

Is dit een bekent 'probleem'? en zo ja, hoe gaan jullie er mee om?

Alvast bedankt voor de feedback!

Groetjes,
Sander


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door Chris83 »

Vreemd, ik gebruik al 25 jaar diezelfde rails. Die sluiten hier toch echt goed aan.
Ik ben benieuwd naar een antwoord voor je.


Groeten Chris

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door Rem_Brand »

Fotos vertellen wellicht meer over deze kwestie, ik ben wel benieuwd


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus

velds
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jan 2018 07:46

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door velds »

heb hier ook geen last van


De bouw van mijn baan op het forum: baan

jan53
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:03

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door jan53 »

Hallo ,

daar heb ik ook last van gehad , maar even met een vijl een paar de rand bewerkt en geen ruimte meer tussen de railsstaven.

Gr Jan


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5082
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Lang lang geleden in m'n eerste spoor N periode( ruim 20 jaar terug) had ik die rails ook en kwam ook wel eens het zelfde tegen. Hierboven word naar mijn idee al de beste oplossing vermeld, maar denk ook even verder, namelijk: Dat kunststof zet als het goed is niet uit maar metaal krimpt en zet uit afhankelijk van de temperatuur en als overal een halve millimeter ruimte tussen zitten heeft de rails in ieder geval ruimte om uit te zetten. Bedenk dus voor je het zo strak mogelijk legt even bij welke temperatuur je dat doet en of het in die ruimte al dan niet warmer of kouder word.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door Sibbesuisje »

Rem_Brand schreef:Fotos vertellen wellicht meer over deze kwestie, ik ben wel benieuwd
Hoi Rembrand, bijgevoegd wat voorbeelden.

Gebasseerd op de andere feedback lijkt het er op dat ik net even pech heb met de batch rails.... beetje bijvijlen lijkt dus inderdaad de beste oplossing.
Bedankt iedereen voor de feedback, en Michiel: goede tip over de temperatuur! had ik nog niet aan gedacht! :)
Bijlagen
Voorbeeld 3
Voorbeeld 3
IMG_8877.JPG (89.62 KiB) 4265 keer bekeken
Voorbeeld 2
Voorbeeld 2
IMG_8876.JPG (104.24 KiB) 4265 keer bekeken
voorbeeld 1
voorbeeld 1
IMG_8875.JPG (96.45 KiB) 4265 keer bekeken


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door Chris83 »

Weer wat geleerd, bedankt.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door Hookies »

Die kleine ruimte kan echt geen kwaad. Kijk maar eens bij de mensen die digitaal rijden en dan een snede maken in de rails zodat de spoorstaaf niet tegen de andere aanzit, voor het elektrisch scheiden van secties.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Fleischmann rail ervaring

Bericht door Rem_Brand »

Ziet er niet bijzonder problematisch uit eigenlijk, ik zou het zo laten.
Wat al genoemd is, sectie scheidingen die je er later inzaagt zijn veel groter


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Plaats reactie