Motor piko 2200 gestopt.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door robert »

hoi,

je weet niet of het de motor is, dus piko hoeft zich nog niet te schamen. De andere motor zat in en 2200 en je weet niet wat de eigenaar daar mee uitgespookt heeft.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door robert »

B.t.w.

Oranje en grijze draad even los solderen, schroefje eruit en dan zie je de motorbevestiging.Let op de draden naar de verlichting, printplaatjes voorzichtig verwijderen


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door martindomburg »

De printplaat heeft geen ptc.

Haal de dummy plug eruit, in het midden zie je de grijze en oranje draden die naar de motor gaan. Als je daar rechtstreeks spanning op zet draait de motor dan? Zo niet, bromt hij?

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door robert »

hoi,

En, zit er al weer leven in?


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door TonN »

Hi,
Wil er vanavond weer mee verder. Er zijn zoveel activiteiten die me van de belangrijke zaken in het leven af houden.



Onderwerp starter
TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door TonN »

Als je de draadjes van de motor los soldeert, kan je voldoende beweging in de printplaat krijgen om vervolgens het stukje metaal tussen printplaat en motor halen en de motor uit het frame halen.
En tegelijk had ik opeens een stukje papier op de werktafel liggen en een partijtje haren bij het wormwiel.

Vervolgens de motor los geprobeerd en die wil slecht starten. Eenmaal op gang maakt ie wel toeren, maar ik weet niet of dat het normale toerenaantal is. En toen liet ook nog een draadje los van de motor en heb ik hem weer even weggelegd.
Ik denk dat één van de spoelen staakt. Eens kijken of we met onderhandelingen hem met een nieuwe CAO weer aan het werk krijgen, anders wordt het een stakingsbreker.



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door Nijboer »

Ik ken deze motortjes (nog) niet, maar kunnen ze uit elkaar gehaald worden?
Of zijn dit motoren uit de onderhoudsvrije generatie?
Waar je onderhoudsvrij moet zien als gooi maar weg en koop een nieuwe....

Collin



Onderwerp starter
TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door TonN »

https://www.piko-shop.de/index.php?vw_t ... ame=detail

Om hem te openen moet je wel je best doen. Wormwiel eraf, pennetjes van het huis verbuigen en dan trekken. En dan is het nog de vraag of je er wat mee kan.

Het motortje ligt nu even rustig te snorren. Eens kijken of dat revaliderend werkt.

Opvallend is wel dat af en toe het toerental wijzigt.



Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Motor piko 2200 gestopt.

Bericht door Ronaldp »

Zou zelf niet moeilijk doen.
Motor kost maar 23 euro.
Als je dat vergelijkt met fleishmann motortjes. Is het een koopie

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Plaats reactie