Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door Nijboer »

Ik heb de tekening van de nieuwe versie vergeleken met wat ik voor me heb liggen.

De draaistellen zijn anders. De oude zijn in het midden aangedreven, waar de nieuwe dat niet zijn.
Beide draaistel aandrijvingen zijn verplaatst naar buiten. Daarmee zullen ze niet in de oude
passen. Als de printplaat ook vervangen wordt, dan past het wel (denk ik). Want op de
nieuwe print zitten de "gaten" tbv het draaistelmechaniek wat verder naar buiten.

Het "tonnetje" waar de wormwielen in zitten, lijkt hetzelfde.
De wormwielen zijn anders en de wijze van aandrijven van die wormwielen is ook anders.

Ik heb de 4 tandwielen op de assen gecontroleerd: alle 4 gebroken! :mrgreen:
Dus mijn plan is dan om die 4 te vervangen en de asjes van de plastic aandrijvingen wat te
verdikken. SB modellbau levert met de ombouwset 2 messing opdikbusjes mee tbv de as-einden
van het vliegwiel. Ik denk dat de asjes van die plastic dingen dezelfde diameter hebben.
Eens navragen bij SB of er 2 extra te verkrijgen zijn.

Groet,
Collin


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door WilcoV »

Klopt, medio juni komt er een nieuwe Arnold ICE3 achtdelig.
Analoge, Digital en Digitale met Sound versies van RENFE, DB en NS
Let wel niet van iedere variant komt een analoge, digitale en sound versie uit. Voor NS en DB (Duitsland-Frankrijk dienst) komen een Sound versie en een analoge (digitaal voorbereid) versie uit, voor de RENFE alle drie varianten.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door robert »

Hoi Collin,

En, rijd het al met de nieuwe tandwielen :D


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door Nijboer »

Nee nog niet! Nog even geen tijd voor gehad! Hopelijk deze week nog.
Ben ook erg benieuwd.



Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door Nijboer »

Nou, vandaag even tijd en ruimte gemaakt om de tandwielen erop te zetten.
Even een gepriegel met een bankschroefje en een schuifmaat. Het is gelukt!
En het rijdt nu.
Maar of ik er nu gelukkig mee ben... nee. Ik hoor een rauw geluid ergens vandaan komen.
Nog niet gelokaliseerd.
Er zit nu een Kuhn N025 decoder in, misschien is de combi van die decoder en deze motor
niet zo gelukkig. De trein kruipt niet mooi. Nogmaals, kan door de decoder komen.

Bij SB willen ze me een nieuwe slang verkopen, ik vroeg om 2 messing adapters..
Niet heel erg klantvriendelijk vind ik.

Kortom, de Arnold ICE3 is nog niet klaar! Ik heb even alle kosten op een rij gezet voor deze
trein zoals ie nu is, digitaal en nieuwe motor: 350 euro... en dan nog niet naar tevredenheid :|

Tips zijn meer dan welkom!!

Collin


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door Robert_N-Nm »

Je kan vervangende kardan-koppen krijgen bij Eichhorn modellbau (art 13033). De originele zijn van kunststof. En ze hebben nog silicone slang liggen (mocht je die nodig hebben).

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door robert »

Collin,

Jammer. Dat rauwe geluid, probeer eens een dot vet in/op je wormwielen te plaatsen. Bij mij kwam er een gierend (?) geluid uit wat na deze behandeling over was. Al een andere decoder combi geprobeerd?


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

FidOo
Berichten: 5649
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door FidOo »

Oh en een kuhn n25/n45 zijn geen uitblinkers in langzaam rijden. Doehler en haass dh10c is dan een betere kandidaat.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door Nijboer »

Nee ik heb geen andere decoder geprobeerd, ik heb ze niet voor het grijpen..
De N045 heeft 3 motor frequenties geloof ik, de N025 heeft er 2.
Misschien maar eens lenen uit een andere loc.
Die Eichhorn dingen hou ik in het achterhoofd! Mocht de trein goed gaan rijden, dan
bestel ik ze. Goeie tip.

Vanavond nog maar eens kijken naar de inderdaad wat gierende trein. Beetje vet proberen.
Goed plan.

Groet,
Collin



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door robert »

hoi Collin,

als je die messing cardanas wil hebben, voor een postzegel + vlop heb je ze


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door robert »

Hoi Collin,

Dit weekeinde ga ik even zoeken. Als ik ze vind krijg je een bericht. Als ik 1 euro heb voor de postzegel en enveloppe ben ik tevreden.

groet rob


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door robert »

Hoi Colin,

Nog nieuws van het ice front?


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Arnold ICE3 NS set 0400 Drama-dossier

Bericht door Nthusiast »

Ik was opzoek naar een oplossing voor mijn Arnold ICE 3 waarvan de motor ook heel erg warm wordt. Vervolgens gaat de trein steeds langzamer rijden, ik neem aan, omdat de decoder ingrijpt. De symptonen lijken dus sterk op wat er in dit draadje wordt beschreven, alleen is mijn ICE 3 de nieuwere versie uit 2008. Ik kon alleen niet direkt vinden of ze tussen de eerste en tweede uitgave het tandwielen probleem hadden opgelost. Zo niet, dan is het zo gek nog niet dat ook mijn versie hier problemen mee heeft.

Ik was daarom van plan wat messing tandwielen te bestellen bij KH-Modellbahnbau, maar het lijkt erop dat ik even geduld moet hebben. Ze zijn tijdelijk gesloten vanwege overlijden van de oprichter. Wat mij niet duidelijk is, is welk artikelnummer de juiste tandwielen voor de ICE 3 geeft. Zou iemand die ze al eerder heeft besteld dat voor mijn kunnen checken?

Alvast bedankt.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Plaats reactie