Peco wissels aansturen analoog

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Liverpool Nspoor
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:00

Peco wissels aansturen analoog

Bericht door Liverpool Nspoor »

Goedenmorgen allen,

Voor mijn nieuw te bouwen baan ga ik Peco code 80 gebruiken, in het schaduwstation komen minitrix wissels te liggen ( die heb ik nog namelijk). Voor het zichtbare baanplan ben ik nog bezig met bedenken hoe het wordt, zeker is dat het vooral rijden wordt. Ik twijvel nog of ik toch enkele wissels rond het stationnetje ga inpassen of niet.

Maar als ik dit doe wil ik wel peco wissels gebruiken, die zijn gewoon mooier. Maar wat is nou de beste manier om deze aan te sturen analoog? Een servo heb ik niet nodig volgens mij, moet ik dan gewoon een motortje eronder zetten en zijn die ook aan te sturen middels een minitrix schakel kastje?

Hoor het graag :-)


Groet,

Jeroen
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Peco wissels aansturen analoog

Bericht door Wim H »

Hallo Jeroen,
Je kunt ze bedienen met een Peco wisselaandrijving. Of met een aandrijving van Conrad (dat laatste doe ik zelf voor Peco code 55 wissels). Maar waarom geen servos? Je hebt het niet perse nodig, maar het is ook een prima aandrijving voor analoog.
Groet, Wim



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Peco wissels aansturen analoog

Bericht door FidOo »

Je kunt ze ook bedienen met de ASB (niet anti slip band maar Analoge Servo Besturing) van Domburg Train Support


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Peco wissels aansturen analoog

Bericht door martindomburg »



Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

JGR
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 jun 2017 21:08

Re: Peco wissels aansturen analoog

Bericht door JGR »

Servo,s werken beter en zijn spotgoedkoop, ik koop de 15178 bij hobbyking, deze lopen geruislozer dan die blauwe SG types die maken behoorlijk herrie.
De houder heb ik 3D laten printen en voorzien van een microswitch voor de frog polarisatie, alles wekt perfekt.
Verder heb ik een megapoints schakeling toegepast. Per print 12 servo’s en slag en snelheid in te stellen en zelfs te gebruiken voor armseinen met bounche.
Servo’s zijn zo analoog en zelfs dcc aan te sturen.

Joep


Plaats reactie