motor problemen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jantje
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 dec 2018 09:53

motor problemen

Bericht door Jantje »

Hallo allemaal, misschien heeft iemand een idee over het volgende.

Ik heb een roco loc 23257, de loc heeft een week of 8 stil gestaan om te gaan digitaliseren, dat was nu eindelijk zover maar voordat ik aan het ombouwen toe kwam kwam ik tot de ontdekking dat de motor het niet meer deed ( rara peperkoek). Wat heb ik tot nu toe gedaan om het lopend te krijgen, nieuwe borstels ,schoongemaakt. Met een voltmeter aan het meten geslagen als ik de borstelhouder met veertje en borstel meet heb ik verbinding zet ik de borstels er in verbinding weg, dus iemand een suggestie wat nu nog te doen behalve andere motor monteren.



michael45
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 nov 2014 21:08

Re: motor problemen

Bericht door michael45 »

Hallo Jan

Als ik het goed begrijp meet je de bosrtelhouder met veertje en borstel door als deze los uit de motor zijn, dan heb je contact, en als je het monteert in de motor dan niet meer. klopt dit?

Als je de borstels hebt geplaatst en je zet rechtstreeks spanning op de motor, loopt deze dan ook niet?


Eerste N-spoor project: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8689
N-spoor in a Bottle viewtopic.php?f=14&t=13191
Merk : Minitrix
Soort systeem : Digitaal
Tijdperk: I / II

Onderwerp starter
Jantje
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 dec 2018 09:53

Re: motor problemen

Bericht door Jantje »

Ja dat heb je goed begrepen, en nee rechtstreeks spanning loopt ie niet, Ik heb inmiddels een andere motor kunnen kopen , want ik vermoed dat deze die ik nu heb op een vraag me niet hoe kaduk is.Als het goed is komt volgende week het andere motortje binnen en hoop ik dat het probleem is opgelost.


Plaats reactie