Deze KATO hoort gevoed te worden met een AC adapter. Echter de europese importeur levert/leverde er DC adapters bij. Beide functioneren, maar de AC adapter beter.
Met de AC adapter krijg je gepulseerde (100 Hz) gelijkstoom op de rails i.p.v (bijna) rimpelvrije gelijkstroom zoals met een DC adapter. Die 100 Hz pulsen zorgen voor een beter langzaamrijgedrag (is dit 1 woord?).
Bekijk de link met Google Chrome voor een vertaling:
http://www.n-scale.net/article/434351778.html
Dus vervang de standaard DC adapter door een AC adapter!
Helaas worden die steeds zeldzamer.
Ik gebruik 6 V en 9 V AC adapters afhankelijk van de gevoeligheid van de te gebruiken trein. Deze waarden zijn veel lager dan de aanbevolen waarde. Dat heeft 2 voordelen: 1 De regelaar is minder gevoelig, kan verder opdraaien voor dezelfde snelheid. 2 De regelaar wordt minder warm.
Welke transformator zal ik kopen?
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 13 feb 2015 21:30
Re: Welke transformator zal ik kopen?
Met vriendelijke groet, Hans
West en Oost Duitsland, periode 3(b)
Engeland, diesel tot TOPS (1957 - 1971)
oostkust USA, na oorlogs tot AMTRAK (1945 - 1971)
Japan, JNR (1949 - 1987) + JR West
analoog op Tomix Fine Track
West en Oost Duitsland, periode 3(b)
Engeland, diesel tot TOPS (1957 - 1971)
oostkust USA, na oorlogs tot AMTRAK (1945 - 1971)
Japan, JNR (1949 - 1987) + JR West
analoog op Tomix Fine Track
Re: Welke transformator zal ik kopen?
Daarom is een ouderwetse Minitrix trafo (of Fleischmann) nog het beste.
Wil je het super doen, probeer eens de Weistra regelaar dat is een ontwerp uit 1985 ofzoiets..
Wil je het super doen, probeer eens de Weistra regelaar dat is een ontwerp uit 1985 ofzoiets..
Groet van Frank