Antislipband of bandjes voor trix 12980

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jantje
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 dec 2018 09:53

Antislipband of bandjes voor trix 12980

Bericht door Jantje »

Hallo allemaal, ik heb een oude Trix 12980 zonder slipbandjes. Volgens de onderdelen lijst zijn er asjes met en zonder slipband, ik wil met slipband maar ik kan nergens achterhalen of ik maar één asje nodig heb of twee en aan welke zijde zit dan het bandje.
Verder zou ik graag willen weten of er ervaringen zijn om op een asje zonder slipband toch een slipband op te zetten, lopen die er dan vanaf of blijven ze op z'n plaats.



stoombr38
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 jun 2017 13:05

Re: Antislipband of bandjes voor trix 12980

Bericht door stoombr38 »

Hallo jantje, als de wielen er nog onder zitten heb je alleen slipbandjes nodig.
De slipbandjes heb ik liggen.Kun je van me overnemen.
Als je een bandje op een wiel zet waar geen groefje in zit dan lopen deze eraf.
Laat het maar weten.

Grt. Jo



dentheo
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Antislipband of bandjes voor trix 12980

Bericht door dentheo »

Je kan aan de wielen perfect zien of er een antislipbandje op hoort, even testen met je vingernagel er zit een ribbeltje op.
Staan ze wel op de onderdelenlijst maar niet op de spoorbus (12980 ?), dan heeft de vorige eigenaar ze misschien verwijderd om beter contact te maken. Dat kan ik mij bij een twee-assige spoorbus wel voorstellen.



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

Onderwerp starter
Jantje
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 dec 2018 09:53

Re: Antislipband of bandjes voor trix 12980

Bericht door Jantje »

In verhouding met andere locs ,waar ik duidelijk een ribbeltje voel kan ik dat bij de railbus niet of haast niet voelen , de stroomafname is geen probleem ik heb de bijwagen doorgekoppeld dus ik heb stroomafname op vier asjes , ik ga het gewoon met slipbandjes op één asje proberen, ik ga Jo een pb sturen en laat het resultaat wel weten.


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Antislipband of bandjes voor trix 12980

Bericht door BenQ »

Als de abs-bandjes er aflopen kan je het ook proberen met bullsnot.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie