beste forumlezers,
ben opzoek naar info over het volgende:
wat zijn de voordelen/nadelen van de toepassing van wissels met geleidend hartstuk.
zelf gevonden voordelen: betere stroomvoorziening
nadelen: iets hogere prijs (+10%), en kortsluiting bij 'open-rijden' wissels.
hebben het verwijderen van de draaibruggen invloed hierop?
groet,
Bernard-focus2
fleishmaan piccolo wissels
fleishmaan piccolo wissels
ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
Re: fleishmaan piccolo wissels
Nee, die hebben daar geen invloed op, die dienen een ander doel.
Groetjes.
Re: fleishmaan piccolo wissels
en aan welk ander doel moet ik dan denken?
ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: fleishmaan piccolo wissels
De draadbruggen geven de stroom door aan het afbuigende deel. Het afbuigende deel krijgt geen stroom als je de draadbruggen weg haalt en de wissel op rechtdoor staat. Alleen als het wissel op het afbuigende spoor wordt gezet zal deze stroom krijgen. Je kunt zo met meerdere locomotieven rijden.
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Re: fleishmaan piccolo wissels
dank voor je reactie.
dat is het mij bekende principe van de 'zelf denkende' wissels.
blijft voor mij onduidelijk welke specifieke voordeel de 'geleidende' hartstuk wissel heeft tov de wissel met de in kunststof uitgevoerde.
wie weet meer?
dat is het mij bekende principe van de 'zelf denkende' wissels.
blijft voor mij onduidelijk welke specifieke voordeel de 'geleidende' hartstuk wissel heeft tov de wissel met de in kunststof uitgevoerde.
wie weet meer?
ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
Re: fleishmaan piccolo wissels
Wat zou je denken van een betere stroomtoevoer. Vooral kleine locomotieven hebben daar profijt van!
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Re: fleishmaan piccolo wissels
Juist en dat is het enigste doel van die draadbruggen.
Geen stroomloos deel meer in het wissel. Dus overal goede en juiste stroomdoorvoer naar de wielen van de loc, speciaal hebben kleine 2 assers door een voordeel van denk aan bijvoorbeeld de Anna, of de Köff. Nooit meer met 1 as op een stroomloos deel.
Groetjes.
Re: fleishmaan piccolo wissels
duidelijk - heel hartelijk dank voor de info.
2-assige loc's staan hier niet op de baan- wellicht ooit nog eens in de toekomst.
weet nog niet of de combinatie kortsluiting/open-rijden en wat hogere prijs gaat opwegen tegen de gewone wissel.
2-assige loc's staan hier niet op de baan- wellicht ooit nog eens in de toekomst.
weet nog niet of de combinatie kortsluiting/open-rijden en wat hogere prijs gaat opwegen tegen de gewone wissel.
ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.