fleishmaan piccolo wissels

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

fleishmaan piccolo wissels

Bericht door focus2 »

beste forumlezers,

ben opzoek naar info over het volgende:
wat zijn de voordelen/nadelen van de toepassing van wissels met geleidend hartstuk.

zelf gevonden voordelen: betere stroomvoorziening
nadelen: iets hogere prijs (+10%), en kortsluiting bij 'open-rijden' wissels.
hebben het verwijderen van de draaibruggen invloed hierop?

groet,
Bernard-focus2


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: fleishmaan piccolo wissels

Bericht door Willempie »

focus2 schreef: 24 aug 2019 16:06 hebben het verwijderen van de draaibruggen invloed hierop?

Nee, die hebben daar geen invloed op, die dienen een ander doel.

Groetjes.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

Re: fleishmaan piccolo wissels

Bericht door focus2 »

en aan welk ander doel moet ik dan denken?


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: fleishmaan piccolo wissels

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

De draadbruggen geven de stroom door aan het afbuigende deel. Het afbuigende deel krijgt geen stroom als je de draadbruggen weg haalt en de wissel op rechtdoor staat. Alleen als het wissel op het afbuigende spoor wordt gezet zal deze stroom krijgen. Je kunt zo met meerdere locomotieven rijden.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

Re: fleishmaan piccolo wissels

Bericht door focus2 »

dank voor je reactie.

dat is het mij bekende principe van de 'zelf denkende' wissels.
blijft voor mij onduidelijk welke specifieke voordeel de 'geleidende' hartstuk wissel heeft tov de wissel met de in kunststof uitgevoerde.

wie weet meer?


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: fleishmaan piccolo wissels

Bericht door Sandopie »

Wat zou je denken van een betere stroomtoevoer. Vooral kleine locomotieven hebben daar profijt van!


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: fleishmaan piccolo wissels

Bericht door Willempie »

focus2 schreef: 25 aug 2019 10:29 dank voor je reactie.

dat is het mij bekende principe van de 'zelf denkende' wissels.
Juist en dat is het enigste doel van die draadbruggen.
focus2 schreef: 25 aug 2019 10:29 blijft voor mij onduidelijk welke specifieke voordeel de 'geleidende' hartstuk wissel heeft tov de wissel met de in kunststof uitgevoerde.
Geen stroomloos deel meer in het wissel. Dus overal goede en juiste stroomdoorvoer naar de wielen van de loc, speciaal hebben kleine 2 assers door een voordeel van denk aan bijvoorbeeld de Anna, of de Köff. Nooit meer met 1 as op een stroomloos deel.

Groetjes.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

Re: fleishmaan piccolo wissels

Bericht door focus2 »

duidelijk - heel hartelijk dank voor de info.
2-assige loc's staan hier niet op de baan- wellicht ooit nog eens in de toekomst.
weet nog niet of de combinatie kortsluiting/open-rijden en wat hogere prijs gaat opwegen tegen de gewone wissel.


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
Plaats reactie