Wadloper

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Wadloper

Bericht door MrPickwick »

Op de laatste beurs in Houten heb ik een Wadloper gekocht voor weinig en laten testen.
Geen probleem maar bij thuiskomst bleef hij hangen na het doorlopen van iedere bocht.
Contactprobleempje dus daar hij maar aan kant tegen de rail kennelijk contact maakte, aandrijfasje omgdraaid en probleem opgelost.
Slipbandjes ziten nu dus aan een kant maar hij rijdt perfect, leuk dingetje voor een paar tientjes dus.
Maar nu mijn vraag, is dit een bekend euvel?
Misschien iets met de lengte van de assen o.i.d. en beperkte stroomafname?
Wie kan enig licht laten schijnen in de duisternis?

Mvg Carlo



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Wadloper

Bericht door Willempie »

Welkom in de watlooptniet wereld. Dit mag je bestempelen als het slechte Fleischmann model ooit.

Groetjes.



Onderwerp starter
MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Wadloper

Bericht door MrPickwick »

Willempie schreef: 26 aug 2019 21:14 Welkom in de watlooptniet wereld. Dit mag je bestempelen als het slechte Fleischmann model ooit.

Groetjes.
Dat het niet voldoet aan de eisen van deze tijd, mwah, het is en blijft een oud model en de gemiddelde prijs die over het algemeen gevraagd wordt is ook niet echt realistisch.
Maar het viel me gewoon op dat zo'n gevraagd model toch behoorlijk knullig in elkaar zit mbt stroomafname.
Ik heb overigens ergere modellen in mijn collectie zitten, leuk om naar te kijken maar belabberd rijdend.


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Wadloper

Bericht door Ad_M »

Kan beamen wat Wim zegt
De wadloper is echt niet de beste motorisch, op stroomafname en rijeigenschappen
Dus als je hem "mooi" heb lopen, lekker van genieten :mrgreen:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Wadloper

Bericht door MrPickwick »

Ad_M schreef: 26 aug 2019 22:33 Kan beamen wat Wim zegt
De wadloper is echt niet de beste motorisch, op stroomafname en rijeigenschappen
Dus als je hem "mooi" heb lopen, lekker van genieten :mrgreen:

Mvg,
Ad
Genieten gaan we doen maar ik blijf me verbazen over sommige modellen die onder de noemer ''watdegekervoorgeeft'' categorie vallen.



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Wadloper

Bericht door Rick »

Mijn DH-2 rijdt ook voor geen meter (blijft slippend staan), ik zal ook eens kijken of het omdraaien van een asje helpt. Mijn zelfgebouwde DH-1 daarentegen rijdt als één van de beste zijn rondjes. Die heeft wel een nieuwe motor van Fleischmann gekregen. Rijden de bouwgelijke BR624 ook zo slecht eigenlijk?



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Wadloper

Bericht door robert »

Hoi,

Interessant te lezen dat er zoveel negatieve ervaringen zijn met de wadloper. Heb er in de jaren aardig wat door mij handen gehad en ik vind het niet het slechtste. Na een grondige onderhoudsbeurt reden ze alle zeer acceptabel/goed. (moest tenslotte de verkoop in) Misschien niet kritisch genoeg? Maar echt goed rijdende exemplaren gehad.Het is technisch ook geen ingewikkeld model.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Wadloper

Bericht door Willempie »

Als je geluk had een paar rondjes. Daarna was het en is het weer ellende ten top.

Groetjes.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Wadloper

Bericht door martindomburg »

We superen ze regelmatig met een maxxon motor en stroomvoering tussen de bakken. Zo krijgen we ze enigzins weer mooi rijdend.

Het zijn inderdaad niet hele beste modellen geweest.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Wadloper

Bericht door FidOo »

Ik heb zelf 3 BR624/BR628 in mijn handen gehad, hier zijn minimaal 2 verschillende uitvoeringen van geweest (op motor gebied dan). Ik blijf het k*tdingen vinden. De stroomafname is standaard beroerd, na doorkoppelen van de bakken en alle stroomafnemers en dergelijke afstellen is dat goed te krijgen. Heb uiteindelijk van het 2e model die schade had de motor en aandrijving verwijderd. Heb toen daarvan de wielen met Antislipbandjes overgezet op de as van het goede model. Toen was de kracht beter, maar zodra deze de bocht in gaat kantelt het hele zooitje en wordt het gewoon weer k*t. Had eerst het idee om het 2e model met schade (afgebroken draaistel verbindingsding op het chassis, lees; dat rondje met die sleuf voor t tandwiel) te repareren, als dummy er achter te koppelen en zo met een dubbel treinstel te rijden. Maar de gemotoriseerde bak blijft bij de eerste beste bocht gewoon staan, zelfs na toevoegen van zo veel mogelijk lood om en rond de motor. Hierna heb ik ze allebei in de hoek "gesmeten" en was ik er klaar mee. En daar liggen ze nu nog te wachten totdat ik weer zin heb om ze te verbeteren.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Wadloper

Bericht door BenQ »

Dit komt me bekend voor, een poosje geleden spullen van een overleden vriend verkocht en daar zat ook een analoge wadloper bij, kon hem verkopen voor €125,00 maar dan moest er wel een decoder in, ben er mee beginnen maar het is een verhaal zonder eind.
Nu ligt deze in een doos te wachten, tja waarop?


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: Wadloper

Bericht door fenix »

hmm, ben ik dan een van de weinige gelukkigen met mijn wadlopertje?

Onlangs haalde ik na jaren het ding uit het doosje en het ging rijdende heen. Weet niet het fijne van eventueel verschillende bouwseries, maar de mijne heeft een vliegwiel dat een uitloop geeft van ruim een halve treinlengte als bij volle snelheid de spanning wegvalt.

groetjes, Fenna



ArnoNtrein
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mar 2011 23:19
Locatie: Sliedrecht

Re: Wadloper

Bericht door ArnoNtrein »

Ik heb ook wadloper met digitaal decoder van ESU maar helaas de motor ging kapot paar keer rond gereden :? De motor is erg oud en verslechterd, ik ga op internet zoeken naar maxxon motor. Is die motor erg duur?


Groet Arno (N spoor ns baan)

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Wadloper

Bericht door FidOo »

Hoi Arno, ja die is duur. Zie hier: https://www.sb-modellbau.com/details/N- ... R-628-2029
(overigens weet ik niet of dit ook exact degene is voor de wadloper!!!)

En Fenna dan ben je waarschijnlijk 1 van de weinige ja.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 769
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Wadloper

Bericht door mini rijder »

Hoi Arno, Ik heb mijn wadloper voorzien van een Mashima motor.
Zie hier voor mijn ombouw.
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=11683

Groetjes: Robby



ArnoNtrein
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mar 2011 23:19
Locatie: Sliedrecht

Re: Wadloper

Bericht door ArnoNtrein »

Bedankt beide.

Ik ga de Mashima motor opzoeken op internet. Hopelijk vind ik wel.
Dan kijk ik welke motor ga bestellen mashima of maxxon.
ik laat even hier weten welke motor ik heb besteld.


Groet Arno (N spoor ns baan)
Plaats reactie