www.spurweite-n.de

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

www.spurweite-n.de

Bericht door spoortje »

Hallo treinvrienden. Ik heb even een vraagje. Ik haal al jaren gegevens over treinen, wagons etc etc. van de site www.spurweite-n.de. Maar zins een paar dagen kan ik die site niet meer bereiken. Kan iemand mijn misschien vertellen of de site niet meer in de lucht is. Of dat ik misschien iets verkeerds doe. Het kwam wel eens vaker dat je de site niet in de lucht was. Maar dan was hij hooguit 1 á 2 dagen uit de lucht voor upgraden. Maar nu is hij al minstens 5 dagen uit de lucht. Wie kan me helpen, alvast bedankt voor de genomen moeite.
groetjes Bert.



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door Sandopie »

Ze hebben problemen. De server moeten ze opnieuw opbouwen. Dit gaat even duren. info 1zu160.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door Frank_N »

https://www.1zu160.net/ Hier werkt het wel?


Groet van Frank

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door Sandopie »

Frank,

Wat werkt wel? www.spurweite-n.de werkt niet.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door spoortje »

Hoi Frank bedankt voor de info. Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn.
Gr Bert



Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door spoortje »

Hoi Rinus jij ook bedankt voor de info/reactie.
Gr Bert



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door Sandopie »

De site schijnt weer te werken.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door spoortje »

Goedemorgen Rinus. Bedankt weer voor de tip. Uitgeprobeerd en werkt inderdaad weer. Groetjes Bert.



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door Sandopie »

Bert,

Niets te danken. Wel even in het achterhoofd houden dat ze nog in de testfase zitten en dat nog niet alles goed werkt. Ook is er data verloren gegaan omdat, doordat de vorige server gekaapt was, de recentste backups op de gegijzelde server stonden.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1221
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door CC72000 »

ze hadden last van een hacker


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Frans III
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2016 11:04

Re: www.spurweite-n.de

Bericht door Frans III »

Goedemorgen allemaal.

Nieuwe data/info van grofweg 2 maanden is verloren gegaan door de ransomware aanval. (exacte gegevens staan op 1zu160.net).
Ingo en zijn team hebben, mijns inziens terecht, ervoor gekozen om terug te vallen op de laatste werkende back-up en niet te betalen.
Nu ze alles weer op de rit hebben is er daar (1zu160) ook opgemerkt of er niet een mogelijkheid kon komen om ook eenvoudig financieel bij te dragen aan het onderhoud van de site.
Die is er gekomen.
Via een knop op het hoofdscherm (rechts bovenin, geel van kleur 'SPENDEN') kom je op een scherm waar je een eenmalige of maandelijkse ('Dies soll ein Monatliche Beitrage sein?' afvinkhokje ) bijdrage kunt doen. Te betalen met Pay-Pal of credit-card.
En als je er geen geld voor over hebt mag je natuurlijk ook gewoon info (blijven) aanleveren! Worden we als 'bedreigde soort' alleen maar beter van.
Een vriend van me rijdt H0. Die is best wel een beetje jaloers op mij omdat hij zoiets 'compleets' in zijn eigen schaal niet ter beschikking heeft.
Laten we er zuinig op zijn.

Dit voorval mag ook voor iedereen een eye-opener zijn natuurlijk.
Maak back-ups van al je onvervangbare data en bewaar die op een fysiek gescheiden locatie (losse Harde schijf o.i.d.). En regelmatig bijwerken natuurlijk!

Frans


Al meer dan 50 jaar N spoorder.
Plaats reactie