aansluiten electrische wissels

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Gilbert
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2019 12:14

aansluiten electrische wissels

Bericht door Gilbert »

Beste modelspoor liefhebbers ,
zit met een vraagje :

daar ik over ga stappen van Ho naar N spoor , heb ik al een paar wissels en bedieningen via ebay kunnen aanschaffen .
zit nu met de vraag hoe ik deze op de juiste manier moet aansluiten , ik zie een zwarte , bruine en een ietswat gele draad .
kan iemand me beetje uitleg geven aub .
bijkomende vraag : weet iemand een goed adres (dus winkels ) waar ze een goed aanbod hebben van N materiaal , zowel in Belgié , als in Nederland .
heb de pagina al ontdekt van Huider Modeltreinen , zou de grootste van Nederland moeten zijn , maar is voor mij 2,5 uur rijden .

Dank bij voorbaat .

Groetjes,
Gilbert


Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: aansluiten electrische wissels

Bericht door fenix »

Hallo Gilbert,

Welk merk zijn die wissels en bedieningen? een foto helpt ook.

Huider zit bij mij om de hoek. Die doet meer H0 dan N spoor. Voor een leuke N-spoor winkel kun je in Lochem terecht bij de N-spoor Store (ook de forum sponsor). Die doen voornamelijk N-spoor en daar staat ook een gezellig team ;)

groetjes, Fenna



Onderwerp starter
Gilbert
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2019 12:14

Re: aansluiten electrische wissels

Bericht door Gilbert »

Fenna ,
alvast bedankt voor je reactie , heb vergeten vermelden dat het Fleischmann profi rails en wissels zijn , N spoor dus .

Groetjes, Gilbert


Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: aansluiten electrische wissels

Bericht door fenix »

Hallo Gilbert,

Over je wisselvraag heb ik even verder gekeken (heb zelf nooit fleischmann wissels gebruikt) en vond op de website van Fleischmann zelf een leuke download: https://www.fleischmann.de/uploads/Unte ... llpult.pdf

Zwart is de nul en de bruine en gele zijn de schakeldraden voor elke wisselstand. In de pfd staan wat schakelvoorbeelden

groetjes, Fenna


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: aansluiten electrische wissels

Bericht door Modelbouwerke »

Als je tijd hebt kan je het weekend van 9 en 10 november eens naar Houten gaan.
Daar staan redelijk wat handelaars en ook onze sponsor is daar aanwezig, N-spoorStore.
Je kan met de trein, aan het station is er een pendelbus voorzien (5€ heen en terug)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Plaats reactie