Arnold ice 3

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
hassie60
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Arnold ice 3

Bericht door hassie60 »

Hallo allemaal.

De Arnold ice 3 Type nummer Arnold 0200.

Zijn daar nog rijtuigen voor te koop.

En zijn er forumleden die deze hebben rondrijden.

Gr Hans


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Arnold ice 3

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi Hans,

Deze ICE 3 is van vlak voor het faillissement van Arnold. De rijtuigen zijn beschikbaar (alleen van de DB versie, BR 403, voor binnenlands verkeer) onder 3930-3933 maar je zal er goed naar moeten zoeken aangezien er geen bergen van geproduceerd zijn en mede daardoor de prijs behoorlijk hoog lag.

Arnold/Hornby heeft onder HN2416 en HN2417 echter een complete set van de BR 403 (DB) en BR 406 (NS) aangekondigd.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold ice 3

Bericht door WilcoV »

De nieuwe Arnold DB ICE3 ligt al in de winkel en de NS versie zal wel spoedig volgen.
Tussenwagens voor de oude ICE3 zijn, voor de DB versie) af en toe wel verkrijgbaar, maar voor de prijs die je neer moet tellen om een complete ICE3 samen te stellen, kan je denk ik een nieuwe aanschaffen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Arnold ice 3

Bericht door robert »

Hoi,

Volgens mij is de gekte er wel vanaf https://veiling.catawiki.nl/kavels/2392 ... en-4215-db

2 rijtuigen voor €40,-, alleszins redelijk. Je moet ze alleen net vinden.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold ice 3

Bericht door WilcoV »

Tsja dat is een mazzeltje van een jaar geleden. Maar inderdaad je kan geluk hebben.
Gemiddeld zie je ze voor minstens 40 a 50 Euro stuk weggaan. Vier stuks is dan rond de 200 Euro om je ICE3 compleet te maken. Tel daarbij nog de aanschaf van een basisset als je die nog niet hebt, dan zit je toch aardig boven de kosten van een nieuwe.
O ja pas wel op bij Catawiki, als de verkoper een minimumprijs heeft vastgesteld kan de bieding verlopen zijn, maar wordt het object niet verkocht. De koop gaat dan niet door. Daarnaast komen er nog verzendkosten bij (maar die heb je ook als je het elders online weet te kopen) en 9% veilingkosten.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Arnold ice 3

Bericht door robert »

Wilco,

Kijk op ebay en je zult zien dat de gekte er af is. 20,- 25,- euro is realistischer geworden de laatste maanden. Zelfs het bord restaurant is hard in prijs gedaald. Zal te maken hebben met het aanbod nieuwe ice 3 van arnold. Blijft de vraag of je het hittekanon wilt hebben. (hiermee bedoel ik de loeihete motor)En op catawiki staat het er gewoon bij als de minimum prijs niet gehaald wordt.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold ice 3

Bericht door WilcoV »

Heb het gezien Rob, dan ben je op Catawiki dus weer duur uit.
Daarnaast is de nieuwe makkelijker te digitaliseren (de analoge bedoel ik natuurlijk, de andere versie is gelijk weer met Sound)


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie