Analoog ombouwen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

Analoog ombouwen

Bericht door rpph »

Hier een redelijke naïeve vraag van een digibeet.
Ik heb een paar mooie analoge Loks, die rond de 30 jaar oud zijn, Arnold en Minitrix, die nog goed rijden.
Ik wil nu een digitale baan bouwen en vraag me dus af of die oude beestjes omgebouwd kunnen worden.
Mn intuïtie zegt van niet, maar je weet nooit...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het antwoord.
Alvast dank!
Groet
Raymond


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Analoog ombouwen

Bericht door Modelbouwerke »

Ombouwen kan bijna altijd, al dan niet eenvoudig.
Maar als je toch nog moet starten met digitaal bekijk dan de mogelijkheden van Dinamo ( http://www.vpeb.nl/index.php/oplossingen/ ) eens.
Dit geeft je de mogelijkheid om op dezelfde baan zowel analoog als digitaal door elkaar te laten rijden.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

Re: Analoog ombouwen

Bericht door rpph »

Erik
Dank voor je snelle reactie.
Analoog en digitaal lijkt een oplossing maar op mijn baan wil ik liever alles digitaal.
Ik ga zoeken naar de juiste decoders of liever de juiste man of vrouw die me kan helpen :-)
Groet
Raymond


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Analoog ombouwen

Bericht door Alro »

Ook ik dacht dat het voor mij niet weggelegd was om een oude analoge loc om te bouwen naar digitaal.
Toch maar de stoute schoenen aan getrokken met eentje van 40 jaar die het toch niet meer goed deed en heb hem warempel werkend gekregen. Zie mijn verslag bij mijn draadje Testbaantje met de Digikeijs DR5000 van 17 november en let ook op de tips van de medeforumleden (zeker wat betreft de keuze van de decoder!). De informatie om deze specifieke loc digitaal om te bouwen heb ik van de site 1zu160. maar als je het principe een beetje doorziet geldt de werkwijze ook voor andere locs (zie ook nproject).

PS.
Zoals je leest moet ik hem wel nog tweaken, maar ik denk dat ik daar wel uit ga komen met hulp van dit forum :)


Gebruikersavatar

SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Re: Analoog ombouwen

Bericht door SdeVries »

rpph schreef: 19 jan 2020 23:37 Erik
Dank voor je snelle reactie.
Analoog en digitaal lijkt een oplossing maar op mijn baan wil ik liever alles digitaal.
Ik ga zoeken naar de juiste decoders of liever de juiste man of vrouw die me kan helpen :-)
Groet
Raymond
Kijk dan even bij Domburg Trainsupport. Daar bouwen ze super netjes decoders in en lopen gelijk je hele loc na zodat deze weer als nieuw de baan op komt.


Met vriendelijke groet,

Sander
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Analoog ombouwen

Bericht door Modelbouwerke »

SdeVries schreef: 20 jan 2020 11:26 Kijk dan even bij Domburg Trainsupport. Daar bouwen ze super netjes decoders in en lopen gelijk je hele loc na zodat deze weer als nieuw de baan op komt.
Wilde ik ook juist voorstellen. Domburg is heel behulpzaam en krijgt veel voor elkaar.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

Re: Analoog ombouwen

Bericht door rpph »

Iedereen dank voor jullie reacties! I ga het proberen
groet
Raymond


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Analoog ombouwen

Bericht door spoor65 »

En dan geeft Martin Domburg ook nog met enige regelmaat workshops waar je het ombouwen van locs ook zelf kunt leren, inclusief hoe je jouw loc kunt onderhouden.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie