Wie kent dit silo gebouw

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 460
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Wie kent dit silo gebouw

Bericht door jeemka »

Dit silo gebouw wil ik op mijn baan gaan plaatsen. Maar dan wel op een zinvolle manier. Gaat het om kolen?
Bij Faller kon ik het niet vinden. Dus mijn vraag is: van welke fabrikant is dit gebouw en hoe heet het?


Afbeelding


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door BenQ »

Volgens mij heeft Kees ooit zoiets gebouwd, lijkt er tenminste wel op.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 460
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door jeemka »

Ben,
Ja maar dit is van een bouwdoos. Ooit op een beurs gescoord.
Nu de treinen goed rijden, komt de scenery in beeld. De eerste stap is het plaatsen van de gebouwen op de baan. Ik heb in de loop van de jaren flink wat vergaard. Nu blijkt een heleboel niet goed te plaatsen, het wordt gauw te vol.
Maar deze silo? verdient wel een plekje, mits acceptabel.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door BenQ »

Jaap,
Horen die bakken rechts erbij ?


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 460
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door jeemka »

Ben,
Nu ik nog eens goed kijk... kan zomaar een creatieve uiting van de bouwer zijn. Wat op zich natuurlijk niet verkeerd is, ik zie veel berichten van mensen die van meerdere pakketjes een bijzonder samenbaksel maken! Dat is zeer inspirerend.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5084
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Jaap, zoals per mail al gemeld ik ken het overslag station niet maar ik kan wel iets zinnigs zeggen over het gebruik ervan. Wat je er verlaad maakt niet heel veel uit, alle steensoorten( kolen, kalk, spul wat als ballast gebruikt word, enz.) kan je er in verladen. Alleen als het om vocht gevoelige producten gaat die tegen weersinvloeden beschermt moeten worden dan zou je hem verder moeten overkappen om de silo wagen droog te houden. Ik moest bij het gebouw gelijk denk aan de ballast verlading bij Krummererl deze word nog wekelijks of vaker bedient en de treinen rijden met loc voor en achter ook wel humor.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door Bjor »

Jaap,
Volgens mij heeft hier iemand aan kitbashing gedaan. De onderdelen rechts zijn stukken van een kleine bekolingsinstallatie en een Amerikaanse bezandingsinstallatie die ik ooit heb gehad. De onderdelen sluiten niet goed op elkaar aan.
Het linkse gebouw is een stortbunker. Het kan van een model zijn van een steenbreekinstallatie, een cokesbreker bij een cokesoven of een onderdeel van een kolenmijn. De lopende band rechts gaat wel héél erg steil omhoog en begint op een vreemde plek in een erg kleine "Bahnkau".
De kolenvoorraad heeft geen ommuring. Misschien moet het een ingeggraven kolenopslag voorstellen, maar dan moet er toch tenminste een muur of hek omheen staan.
In ieder geval een bijzonder model.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

roba
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:53

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door roba »

Het is een gebouw van Arnold bestelnummer 6354, de Grossbekohlungsanlage Würzburg, geproduceerd vanaf omstreeks 1970.
Het is dus eigenlijk bedoeld voor een groter stoomlocdepot en compleet met zandopslag in het silotje rechts.
Die kleine bunkertjes helemaal rechts horen er inderdaad niet bij.
Het schuine deel bevat waarschijnlijk geen transportband maar een rondlopende ketting met emmers.

Groeten, Rob


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 460
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door jeemka »

Beste Rob,
Hartelijk dank voor deze identificatie! Nu kan ik het ding goed inzetten!
Bij WiKi van Würzburg vond ik deze foto. Arnold heeft bij het ontwerp dus ook al aan kitbashing gedaan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jeemka op 07 apr 2020 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5084
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jaap, dat gebouw is een mooi object om te verbouwen voor zover voor jou toepassing nodig is en om daarna te schilderen en verouderen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Wie kent dit silo gebouw

Bericht door Wim H »

neudalhausenstadbahn schreef: 06 apr 2020 22:22 ... Ik moest bij het gebouw gelijk denk aan de ballast verlading bij Krummererl deze word nog wekelijks of vaker bedient...
Bedankt voor deze link Michiel! Erg mooie fotos!
Groet, Wim


Plaats reactie