Keerlus mysterie

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

Keerlus mysterie

Bericht door rpph »

Goedenavond mede-spoorders,

Ten einde raad kom ik bij jullie te rade.
Ik heb een keerlus module van Martin Domburg ingebouwd in mijn baan. Alles exact aangesloten conform de gebruiksaanwijzing (3 keer gecontroleerd).
Als ik spanning op de module zet, gaat alles goed, totdat... ik wissel A omzet om de keerlus In te rijden. Dan geeft hij kortsluiting.
Wanneer ik wissel A terugzet (kortsluiting reset op de MM) en de keerlus vanaf wissel B binnenrijdt, is er niks aan de hand en werkt het perfect, totdat de loc bij wissel A komt (die dus "verkeerd" staat).
Op de tekening heb ik het boven-niveau even weggelaten (is ook nog niet aangesloten).
Ik hoop van harte dat iemand mij m'n denkfout kan uitleggen, want ik ben nu 2 dagen bezig en word een beetje moedeloos.
Dank bij voorbaat voor jullie hulp!
Groet
Raymond

Afbeelding


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Keerlus mysterie

Bericht door Michiel »

Ik ken de bewuste keerlusmodule niet, maar ik kan aan drie situaties denken waarbij een dergelijk effect krijgt:
- merk op dat de polariteit van aansluiten van de draden aan sectie 1 en sectie 3 tegengesteld zijn. Heb je sectie 1 echt wel goed aangesloten?
- heb je dubelzijdige isolatielassen gebruikt daar waar nodig en aangeduidt in de handleiding? Mogelijk dat er een isolatie niet is doorgevoerd, of toch contact geeft (doormeten?)
- de polariteit van het puntstuk van wissel A wisselt niet zoals voorzien.
Succes met het zoeken naar de fout.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

Re: Keerlus mysterie

Bericht door rpph »

Michiel,
Dank voor je mee denken. Had helemaal niet aan een fout in de wissel gedacht.
Waarschijnlijk is de rail een beetje verbogen toen ik de isolatie-las monteerde (of liever gezegd: de originele verwijderde)
Groet
Raymond


Plaats reactie