Viessmann armsein 4401 onderdelen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Raymond
Berichten: 1897
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door Raymond »

Hallo,

Ik heb een vraagje over een dubbel armsein van viessmann 4401......ik ben 2 glaasjes voor het licht ervan kwijt de ene heeft rood/groen en de ander geel/geblindeerd.
Ik kan nergens onderdeel nummers ervan vinden, is dat eigenlijk überhaupt wel te bestellen?
Ik hoop van wel want zo'n sein is niet goedkoop (rond de 50/60 euro)....en om nou zomaar weer een nieuwe te gaan kopen vind ik best wel zonde.....

Het gaat om de glaasjes die hiervoor de gele lampjes zitten..
Afbeelding

Alvast bedankt!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2192
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door traiNiac »

Hoi Raymond,

Ik ben al jaren een rood glaasje kwijt, nog nooit gevonden. Ook niet bij Völkner.


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door Alro »

Er bestaan (bestonden?) bouwpakketten van deze seinen. Als je ze nog kunt vinden kan misschien hier de glaasjes van gebruiken, al blijft 't toch duur voor twee van zulke kleine dingen :roll:



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door robert »

Hoi Raymond,

Even een belletje/mailtje naar Viessmann en het wordt geregeld. Een tijdje terug allemaal losse onderdelen besteld en alles was leverbaar. Prima service, duurt nu misschien wat langer door de omstandigheden.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
Raymond
Berichten: 1897
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door Raymond »

Bedankt voor de tips!

We hebben een mailtje gestuurd, ik hoop dat ze begrijpen wat we bedoelen......nog al lastig als er geen nummers zijn van de onderdelen..

Groet,
Raymond



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door robert »

Raymond,

Mocht het niet lukken op de een of andere manier dan stuur je maar even een pb


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
Raymond
Berichten: 1897
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door Raymond »

Bedankt voor het mee denken Rob!
Ik zal het in gedachten houden!

Groet,
Raymond



Onderwerp starter
Raymond
Berichten: 1897
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door Raymond »

Hallo,

Vandaag de kleurglaasjes voor het dubbele armsein binnen gekregen van Viessmann, wat een service.....maandag besteld vandaag al in huis!
Afbeelding
Dankzij mijn vriendin hebben we heel goed uit kunnen leggen wat we precies nodig hadden.......ik ben daar nietzo goed in😁

Morgen maar eens kijken hoe ik die glaasjes er weer netjes op krijg...

Groet
Raymond



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door tv_man »

Hebben ze dan heel netjes gedaan. Die dingen zien er wel erg klein uit, succes met het monteren!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
Raymond
Berichten: 1897
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Viessmann armsein 4401 onderdelen

Bericht door Raymond »

Hallo Norman,

Het monteren is gelukt maar dat was wel ff een rot klusje :roll: , als je het met een pincet doet schiet die er zo uit omdat ze te glad zijn dus toen toch maar met een natte vinger gedaan dan blijfttie plakken op je vinger en dan druk je hem er zo op!
Maar ik ben super blij dat het gelukt is, anders had ik weer een nieuwe van 60 euro moeten kopen...
Van het weekend ga ik alle armseinen op het station Vorarlberg plaatsen en zal dit ook in mijn draadje Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan) plaatsen!

Groet,
Raymond


Plaats reactie