Greenkeeper

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Greenkeeper

Bericht door CorM »

Heeft iemand wel eens een Greenkeeper van 35 Kv zelf gebouwd, ik zoek het hoogspanningsdeel hier voor (negatieve Ione generator)maar kom niet verder dan 20 Kv.



tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Greenkeeper

Bericht door tv_man »

Tot een paar minuten geleden had ik hier nooit van gehoord, maar nu wil ik heel graag weten wat een Greenkeeper is! (Uit pure interesse gekeken wat het internet hierover te zeggen had, maar ik ga ervan uit dat het niets met golf te maken heeft wat jij bedoelt.)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Greenkeeper

Bericht door maarten »

De term 'greenkeeper' komt van de fabrikant RTS, het is een elektrostatische gras-strooier. ;-) Die kun je zelf maken van een elektrische vliegenmepper maar dat is met een (relatief!) laag voltage, die is minder 'sterk'.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Greenkeeper

Bericht door Nico Essers »

Ik heb deze 35kV Greenkeeper. Super apparaat met zeer goed resultaat. Ik wilde de elektrostaat ook zelf maken maar uiteindelijk toch gekocht. Geen spijt van.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Greenkeeper

Bericht door Alro »

maarten schreef: 02 jun 2020 11:41 Die kun je zelf maken van een elektrische vliegenmepper maar dat is met een (relatief!) laag voltage, die is minder 'sterk'.
Volgens NProject kan je ook een ‘sterkere’ variant maken (kijk bij de optionele stap). Let dan wel op dat je de zeef steeds ontlaadt anders krijg je een behoorlijke optater.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Greenkeeper

Bericht door maarten »

Het 'opvoeren' van een elektrische vliegenmepper gaat niet altijd Ronald, dat is afhankelijk de uitvoering die je hebt. Ik heb er ooit een gebouwd en daarbij kan het dus niet.

Die optater krijg je sowieso als je je vinger tussen zeefje en het draadje houdt. Guess how I know... 8)7 :mrgreen:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Ipio
Berichten: 456
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Greenkeeper

Bericht door Ipio »

Guess how I know... vertel eens Maarten, welke foute woorden heb je geroepen. 🤬


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Greenkeeper

Bericht door maarten »

Iets met een religieuze verwensing, maar dat is verder off topic. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: Greenkeeper

Bericht door CorM »

Ik heb nu een Peco PSG-1 gebruikt 15Kv maar wil een beter resultaat, zeker als je zelf lossen graspollen of zogenaamd bloembedjes(en bomen) wil maken moet het rechter opstaan, dus dan maar gelijk voor de 35Kv omdat ik hiervan prachtige resultaten heb gezien. Als ik het voor elkaar krijg laat ik het zeker even weten, maar tips zijn altijd welkom.


Plaats reactie