kortsluiting tussen 2 peco wissels

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Marten
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2019 11:18

kortsluiting tussen 2 peco wissels

Bericht door Marten »

goededag iedereen
Ik zit met een vraag waar ik zelf zo geen oplossing voor weet.
Ik ben een herintreder on de modelspoor en ik rij digitaal met iTrain en de DR5000 van Digikeijs al mijn andere modules zijn of worden ook van Dgikeijs

Ik heb een stuk dubbelspoor die ik met elkaar verbind doormiddel van 2 Peco wissels SL-E388F (Electrofrog)
(zie tekening) nu krijg ik kortsluiting omdat de + en de - tegen elkaar komen hoe kan ik dit oplossen?
wissel.jpg
wissel.jpg (33.85 KiB) 755 keer bekeken



piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: kortsluiting tussen 2 peco wissels

Bericht door piksov »

heel simpel. .... de polariteit van de sporen gelijk maken ....

zo ... opgelost ...

Het lijkt erop dat je sporen in het station wilt verbinden, dat kan heel goed, maar dan moet je de polariteit van die sporen in het station wel gelijk maken.

Het komt er natuurlijk op neer dat je dan ergens anders de polariteit moet laten wisselen, waarschijnlijk heb je een modelbaan in de vorm van een hondebot, dus met lussen aan beide kanten.

Op die plaats moet je dan een keerlus module plaatsen om de kortsluiting op te lossen

groet,
Guus
Laatst gewijzigd door piksov op 02 aug 2020 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.



Onderwerp starter
Marten
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2019 11:18

Re: kortsluiting tussen 2 peco wissels

Bericht door Marten »

Bijna goed Guus,
links zit mijn schaduwstation die ik rond kan rijden en recht zit een helix met dubbelspoor


Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 684
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: kortsluiting tussen 2 peco wissels

Bericht door Paul_DMV »

Dit probleem ligt niet aan het merk wissel, maar aan het ontwerp van je baan. Wat je moet doen is het probleem verschuiven (door de polariteit in je station gelijk te maken voor alle sporen) en op een handigere plek (ergens in de vrije aan) een keerlusmodule te installeren.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Plaats reactie