Kato Brug

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Riem
Berichten: 158
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Kato Brug

Bericht door Riem »

Als mcn kom ik bijna dagelijks over de spoorbrug bij Schiedam (https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorbrug_Kethel).
Voor een baan die ik ooit wil gaan bouwen lijkt mij zo'n brug een leuke aanvulling.
Nu heeft kato zo'n brug in verschillende kleuren (nr.20-435 tot 20-439) waarbij de laatste hiervan wel een goede replica zou zijn van de Kethel.
De combinatie van het spoorgroen, dubbelspoor, schappelijke lengte en dichte bovenkant kan ik bij andere fabrikanten niet vinden, als iemand zoiets wel weet sta ik open voor de info.
Nu heb ik 2 vragen over deze Kato brug:
1. Aangezien ik geen Kato spoorrails zou gaan gebruiken, zou ik de conversierails x4 nodig hebben. Zijn er ook andere opties waarbij de rails op de brug kan blijven liggen maar de aansluiting op Fleischmann bedding rails kan gebeuren?
2. De grootste twijfel die ik heb is de verhouding van de brug. Tot nu toe ben ik de brug tegengekomen met lage Japanse treinen of hoge Amerikaanse treinen erop, maar nog niet met Europees materieel. Is er iemand die zo'n brug heeft en een foto kan delen met op de brug een Europese trein, het liefst een Nederlandse (dit materieel rij ik) of iets vergelijkbaars qua hoogte?
Ik hoop dat iemand mij aan informatie kan helpen.

Afbeelding



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Kato Brug

Bericht door erik-n-fan »

Hi Riem, zie mijn modulebaan hier en mijn youtube kanaal:



De rails is opnde brug niet vervangbaar, maar je kunt er gewoon andere rails aan koppelen zoals je anders ook zou doen met in jouw geval kato - fleischmann.

Meer vragen, let me know!

PS dit is het zwarte model met een laag airbrush grijs metallic poeders voor weathering etc.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

UMM
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 dec 2010 14:37

Re: Kato Brug

Bericht door UMM »

Ter aanvulling. De plastic Kato verbinders kunnen gewoon verwijderd worden. Verder is het inderdaad volledig comptibel.

Afbeelding


Groet^n,
Jeroen.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Kato Brug

Bericht door Jeroen »

Hoi Riem, kijk eens bij de bruggen van Hack. www.hack-bruecken.de .

Met de groeten van Hack. 😎

J.


Afbeelding

Rene-k
Berichten: 252
Lid geworden op: 14 feb 2017 13:13
Locatie: Schinveld

Re: Kato Brug

Bericht door Rene-k »



Groet,

René

Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Kato Brug

Bericht door Jeroen »

René, dank voor die link cq reminder. Die was ik helemaal vergeten.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1160
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Kato Brug

Bericht door Folkert van Wijk »

Ja dat zijn interessante linkjes.
Hm nu moet ik mijn oorspronkelijk keuze van bruggen maar weer eens heroverwegen...



Onderwerp starter
Riem
Berichten: 158
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Kato Brug

Bericht door Riem »

Bedankt voor jullie antwoorden. De andere site's had ik ook gevonden, maar zelf vind ik het model brug van Kato in het spoorgroen erg mooi en lijkend op het voorbeeld, alleen een beetje hoog. Met de traxx erop lijkt de brug idd wel mooi vanaf de voorkant gezien. Nu zie ik ook meerdere video's dat mensen de brug uit elkaar halen dus dat zou ook een optie zijn.
Een vraagje aan erik-n-fan: Wat je in de video laat zien is dat er een hoogteverschil is qua spoorstaaf. Is dit iets wat jij zo hebt gehouden? In werkelijkheid zou het spoor namelijk buiten dienst gaan omdat de wielbanden schade oplopen. Ervaar jij dat niet in N spoor dat de wielen dan (kleine) beschadigingen oplopen?


Plaats reactie