Fleischmann 'met bedding'combinerern met 'zonder bedding'

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
homie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2021 16:00

Fleischmann 'met bedding'combinerern met 'zonder bedding'

Bericht door homie »

Hallo, ik ben volslagen nieuw in de treinen wereld. Ik heb een startset gekocht ( 931895 DigiStartset) waarbij de rails een bedding heeft. Nu wil ik rails e.d. gaan bijkopen maar mij is geadviseerd over te stappen op rails-zonder-bedding omdat dat een stuk goedkoper is en ik zelf de bedding ook kan maken. Het hoogteverschil tussen de twee railtypes wil ik overbruggen met kurkstroken.
Mijn vraag: kan ik probleemloos beide typen rails samen gebruiken?


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Fleischmann 'met bedding'combinerern met 'zonder bedding'

Bericht door shoven »

Je kunt de meeste rails zonder problemen aan elkaar maken. Zeker met de Fleischmann railschoentjes (die zijn vrij ruim) kun je vrij simpel diverse soorten rails aan elkaar knopen. Ik heb hier Fleischmann, Roco en Peco rails door elkaar liggen, geen probleem.

PS: leuk dat je begint met deze hobby, en welkom hier op het forum. Als je je even voorstelt in het forumdeel dat daar speciaal voor is weten we wie je bent en wat je bezig houdt, wel zo persoonlijk en het maakt het ook makkelijker elkaar te helpen. We zijn niet zo van de anonieme schuilnamen hier (en nee, we hoeven echt je adres of pincode niet te weten ;) ).


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
homie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2021 16:00

Re: Fleischmann 'met bedding'combinerern met 'zonder bedding'

Bericht door homie »

Dank voor je reactie, ik ben er blij mee...en ik heb me inmiddels voorgesteld op het Forum!


Plaats reactie