Vraag: Wat te doen met de baan van mijn jeugd?!

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Letho
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2020 16:27

Vraag: Wat te doen met de baan van mijn jeugd?!

Bericht door Letho »

Beste liefhebbers van treinen en modelbouw,

Mijn vader heeft 17 jaar geleden van een vriend diens modelspoorspullen overgenomen om met mij lekker te gaan bouwen.
Nu heb ik deze spullen geërfd en ben vol goede energie begonnen met onderzoeken wat er is overgebleven en de staat van zaken. In dit proces ben ik in dubio gekomen.

Ik heb een fijne hobby aan model-schilderen, -printen en diorama’s maken voor bijvoorbeeld “Dungeons and Dragons” maar ik heb de ruimte niet om er een modelspoorbaan in huis te hebben. Wat mij tot mijn dilemma brengt. Ik zou het liefst alles opknappen en mooi maken verzorgen en verrijken. Maar er schoot me een gedachte binnen: Ben ik niet iemand anders zijn werk aan het doen aangezien ik niet meer met een echte baan aan de slag ga?
Ik zou graag iemand gelukkig willen maken met de treinen, huisjes en attributen maar wat is de beste aanpak?

Oorspronkelijk zijn alle treinen van Mini-Trix (schaal). Een aantal wagonnetjes en twee locomotieven.
De attributen en huisjes zijn een menging van de mini schaal en de H0 schaal.

Wat zou in jullie ogen een goede weg zijn om te bewandelen?
- Alles netjes maken en verzorgen zodat iemand een compleet goed werken en prachtig ogend pakket heeft.
- Alles checken en zorgen dat het mechanisch en structureel in orde is en de koper het genot geven van alles naar eigen zin in te richten en te decoreren.

Vriendelijke groeten, Letho



MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Vraag: Wat te doen met de baan van mijn jeugd?!

Bericht door MadSeven »

Hi Letho,

DnD even terzijde latend;

1) - Alles netjes maken en verzorgen zodat iemand een compleet goed werken en prachtig ogend pakket heeft.

Gaat mijns inziens een teleurstelling worden; het past dan toch niet, of maar deels, of is het net niet. Wat je er aan liefde en moeite in stopt komt er waarschijnlijk niet uit. Er is een gozer op ebay die prachtig verouderde huisjes verkoopt (en daar je linkerarm + Rolex voor wil hebben); dat zou wellicht eerder de route zijn als het nog wat op moet brengen

2) - Alles checken en zorgen dat het mechanisch en structureel in orde is en de koper het genot geven van alles naar eigen zin in te richten en te decoreren.

Lijkt mij een betere optie, maar daar beleef je dan zelf weinig plezier aan vermoed ik.

Optie 3) kijk eens hoe sommige mensen op de vierkante meter toch iets moois bouwen?

Cheers en succes met je keuze,
M7

De eBayer; https://bit.ly/308RebL (en nee, ik heb daar geen belang bij)



Onderwerp starter
Letho
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2020 16:27

Re: Vraag: Wat te doen met de baan van mijn jeugd?!

Bericht door Letho »

Dank voor je reactie M7,

Het gaat met niet eens om de dikke verdienen. Misschien eerder wat zou beter aan de man te brengen zijn (en zou die man/vrouw/menswezen het gelukkigst van worden).



Rehorst
Berichten: 165
Lid geworden op: 19 nov 2012 19:39
Locatie: kamerik

Re: Vraag: Wat te doen met de baan van mijn jeugd?!

Bericht door Rehorst »

Letho.

Als het niet om het verdienen gaat kan je ook overwegen om het te schenken aan de stichting Mee maken in miniatuur.
Dit is een onderdeel van Miniworld Rotterdam ( de grootste modelspoorbaan van de Benelux )
Hier wordt door vrijwilligers banen gebouwd en opgeknapt om ze vervolgens tentoon te stellen.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst
( spoor-n - selectrix - koploper - decoder-63 )

Onderwerp starter
Letho
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2020 16:27

Re: Vraag: Wat te doen met de baan van mijn jeugd?!

Bericht door Letho »

Wat een goed idee!


Plaats reactie