Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Bericht door Chris83 »

blauw stuk zou een brug moeten worden die ik omhoog kan klappen tegen het schuine dak op.
bruine stukken zijn bureua's of zoiets tegen de wand of worden rekken waardoor de rails kan lopen.
groen is de plek waar rails en scenery kan komen.

Ik hoop dat het een beetje zo duidelijk kan worden wat mijn plannen zijn en aangezien ik nog steeds aant verbouwen ben, gaat het nog wel even duren.
ik heb wat proberen te tekenen in anyrail, maar heb pas de zolder ruimte getekend.
Het kan een grote treinen baan worden.

mijn bedoeling is dat ik lekkere lengtes heb om te rijden, dubbelspoor zowieso 2 rondes ongeveer naast elkaar en nog 1 goederen lijntje zolas je in werkelijk heid ook vaak ziet, mischien ergens een fly-over.

Ik zou ook kleinere banen kunnen maken en die vervolgens aan elkaar kunnen plakken (ik ben niet zo van een plan maken en me daar vervolgens aan te houden)

zoals je ziet is het groot en wil de baan dan ook in een aantal stappen gaan maken (5 jaar ofzo?) natuurlijk een schaduw station en de klimspiraal zal wss dan rechtsonder ergens komen. (foto's volgen nog) Dit is tevens mijn woonkamer links van de brug is nog een stukje woonkamer en daarnaast de keuken het trappenhuis en me bed.

Afbeelding


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Bericht door Rob Fongers »

Chris,

Nou daar weet ik wel raad mee met zo een ruimte. Ben je in ieder geval een poos van de straat :D ;) ;)

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Bericht door Jos »

Mooie ruimte hoor Chris!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7367
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Bericht door Krab »

Chris wat een ruinte dat word vast heel mooi .

groetjesss Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Bericht door Chris83 »

ohja ben hard bezig ermee kijk maar:
Afbeelding

en achter de schoorsteen (witte pilaar):
Afbeelding

donderdag kan ik weer verder verven.


Groeten Chris

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Chris

Wat heb jij een ruimte tot je beschikking zeg, ik ben erg benieuwd wat voor Baan je gaat maken.


Vr Gr Wim



marc1974
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 sep 2009 21:34

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Bericht door marc1974 »

hoi,
Dat lijkt een beetje op onze zolder waar de baan moet gerealiseerd worden :lol: (ook qua ruimte)
En ik stoot mijn hoofd voortdurend tegen die dwarsbalk wat jij ook hebt als ik gedachte ben haha.
Mooie ruimte gebruik hem goed :lol:



Onderwerp starter
Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/-)

Bericht door Chris83 »

ja idd die dwars balk, die is nu verhoogd.
Eerst een nieuwe boven vast gezet, toen de oude los, stuk afgezaagd en er boven erbij gezet voor de stevigheid.
Maar dit is pas de halve zolder :)


Groeten Chris

EWS 58038
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2009 11:52

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/

Bericht door EWS 58038 »

Tja... de ruimte is er blijkbaar... maar wat wil je?

Wil je een mooie baan met veel scenery en relatief weinig spoor... dubbelsporige hoofdlijn met groot station en klein station aan de andere kant van de kamer of zo en wat flinke weilanden of glooiende heuvels.... Of kies je voor een Spoorspaghetti waarbij je het liefst iedere centimeter benut voor spoorstaven en eigenlijk geen ruimte meer hebt voor de omgeving?
Verder... ondergronds schaduwstation of eentje op hetzelfde niveau...

En het land kan weldegelijk uitmaken voor een baanplan. In Duitsland en Nederland heb je bijvoorbeeld veel Fly-overs en langgerekte wisselstraten... Op een Engelse baan moet je dat absoluut niet doen, alhoewel je daar wel weer veel grote stations hebt waar je lekker op volle snelheid doorheen kan jekkeren met je trein zonder de realiteit geweld aan te doen.

Ik heb zelf voor Doncaster gekozen omdat dit een station is dat alles heeft. Goederen, Intercity, Lokaaltreinen, Werkplaats, opstelsporen... een gedrocht van een wisselstraat met vele kruisende bewegingen die het hele station blokkeren.... En toch... de "Down" en "Up" fast lines waarbij je met volle snelheid het station voorbij kunt scheuren met een Eurostar of HST..... Blijft een machtig station.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/

Bericht door shoven »

EWS 58038 schreef: Ik heb zelf voor Doncaster gekozen omdat dit een station is dat alles heeft. Goederen, Intercity, Lokaaltreinen, Werkplaats, opstelsporen... een gedrocht van een wisselstraat met vele kruisende bewegingen die het hele station blokkeren.... En toch... de "Down" en "Up" fast lines waarbij je met volle snelheid het station voorbij kunt scheuren met een Eurostar of HST..... Blijft een machtig station.
Nou, daar ben ik dan wel benieuwd naar. Het klinkt goed. Foto's en baanplan zijn welkom op de site.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/

Bericht door Chris83 »

het plan dat ik heb getekend als eerste is nu dus de ruimte die beschikbaar is, maar ik denk dat ik simpel ga beginnen.
Zit ook te denken om een flyover te maken en veel rij lengte, mooie scenery en het word redelijk smal denk ik aangezien dit gelijk ook mijn woonkamer word.

Ik begin in iedergeval aan 1 kant bovenste stukje en dan zie ik verder wel.


Groeten Chris

Onderwerp starter
Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Baanplan Chris83 (even de ruimte getekend en de tafel +/

Bericht door Chris83 »

Ik zit nu eindelijk gedeeltelijk op mijn zolder, beetje ingericht computer Muziek gitaren en ik heb nog een plek gereserveerd voor een drumstel..
Maar dat was ook de plek voor mijn treinen baan.

ik ben nu meer aant denken om tegen de wand op (een soort boekenplank) een baan te maken.
Voorlopig heb ik dan nog geen baanplan, ik kom er nog niet uit hoe en wat.
Ik wil ook rondjes kunnen rijden.

Wel heb ik een plan voor een treinen werkplaats waar ik aan mijn treintjes kan knutselen en mischien aan een mini diorama kan beginnen (die kan dan strax onder mijn salontafel gehangen worden)

Aangezien dit plan niet doorgaat, maak ik een nieuw draadje als het zover is.
EWS 58038 schreef:Tja... de ruimte is er blijkbaar... maar wat wil je?

Wil je een mooie baan met veel scenery en relatief weinig spoor... dubbelsporige hoofdlijn met groot station en klein station aan de andere kant van de kamer of zo en wat flinke weilanden of glooiende heuvels.... Of kies je voor een Spoorspaghetti waarbij je het liefst iedere centimeter benut voor spoorstaven en eigenlijk geen ruimte meer hebt voor de omgeving?
Verder... ondergronds schaduwstation of eentje op hetzelfde niveau...
Veel rij lengte, hollands landschap met koeien en schapen en mijn schaduwstation wil ik onder de baan hebben.
Ik wil niet te veel er op zetten, maar het moet wel mooi zijn. En ik wil nog ergens een museum maken met draaischijf en werkplaats depot.


Groeten Chris
Plaats reactie