Nico Essers schreef:Dat hoeft ook niet. Beide sporen links op het station aansluiten en rechts met twee sporen verlaten. Je krijgt dan rechts ergens een keerlus. Dit is het principe van een hondebot. Vanaf de keerlus kan je altijd weer terug naar het station maar met een extra wissel ook weer achterlangs richting helix en daar aansluiten op dalend deel. Richting schaduwstation wordt ook een keerlus.
Dit is wat je bedoelde Nico?
Verder zal er nog een passeerspoor bij komen. Maar daar ga ik dit weekend mee aan de slag.
Ik heb de pendelbaan even weg gelaten. Het spoor verdwijnt na het station uit het zicht en blijft even weg om de treinen ook even de tijd te gegeven om "weg" te zijn.
Jep, je hebt nu een keerlus gemaakt. Je zou nu eventueel nog een verbinding kunnen maken van de keerlus naar de helix. Dan kun je ervoor kiezen of de trein terugkeert naar het station of rechtstreeks via de helix naar het schaduwstation. Dat geeft je weer meer mogelijkheden. Je hebt nu in ieder geval geen verbinding tussen de sporen op het station dus ook geen problemen met + en -.
(Zou je dat alsnog willen doen vergeet dan niet dat je dan keerlusmodules nodig hebt)
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Zo, nog wat aanpassingen gemaakt en ook de pendelspoor de berg op weer ingetekend.
Ik denk dat dit hem in grote lijnen gaat worden. Of zijn er nog grote op/aanmerkingen.
Al moet ik wel zeggen dat ik nog niet helemaal weet wat ik met het stukje industrie aan de rechter onderkant ga doen. of dat ik het zo laat of dat ik het toch nog aanpas.
Dit is inderdaad zoals ik het bedoelde. Je hebt wel nog de kruiswissel liggen aan de rechterzijde die via 2 sporen vanaf het zelfde hoofdspoor toegankelijk is. Dit ziet er vreemd uit en heeft op deze manier geen toegevoegde waarde. Doniek had dit ook al opgemerkt.
Heb je hier een speciale reden voor?
In het industrie gedeelte zou ik wel een omloop mogelijkheid toevoegen (hier zou de kruiswissel mogelijk beter tot zijn recht komen)
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro