Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Bericht door Michiel »

Bijna goed, behalve dat stukje spoor met twee extra wissels hebben geen enkel bijkomend nut, behalve extra kost en onderhoud.
Afbeelding

En hieronder heb ik aangeduid waar het hoofdspoor over de gebogen wisselstanden het station binnenkomt. ;)
Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kevinpijls
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2016 12:22
Locatie: Heerlen

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Bericht door kevinpijls »

@Michiel,

Hi, thnx voor de snelle reactie :)

1. Op dit " issue " heb ik even geen oplossing.. Daarnaast weet ik ook niet of ik dit een echt " issue " vindt voor mezelf :lol: :shock:
2. Hieronder mijn oplossing; beter?

Bedankt voor het meedenken!
Bijlagen
Oplossing-wisselstraat1.jpg
Oplossing-wisselstraat1.jpg (90.5 KiB) 3043 keer bekeken


Mvg,

Kevin
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Bericht door Michiel »

Over het algemeen zal men zo weinig mogelijk wissels in het hoofdspoor aanbrengen. ;)

Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Baanplan ( Kopstation ) in N Scale.

Bericht door Paul_DMV »

Ik zou zelf de goederen sporen nog los koppelen van het spoor langs het perron, dat zie je in het echt ook vaak en heb ik bij mijn station en het station van de club ook zo, dan kan er namelijk naar het uithaalspoor dat ik ook heb toegevoegd rangeren terwijl de personen treinen gewoon ongehinderd door kunnen rijden. Je kunt dan tussen de sporen nog een hek aan brengen om de rangeerders op het goederenemplacement te beschermen tegen het spoor langs het perron, waar een hogere snelheidslimiet dan kan gelden. (opstelterrein 40, perron 70 of 100 afhankelijk van hoe slank de wissels er naar toe zijn).

Het uithaalspoor is om een sleep wagons van het ene goederenspoor naar het andere te verplaatsen met een loc, hoe meer lengte je kwijt kan voor dit spoor des te beter.

of je het rode spoor ook nog aan de 3e binnenste baan wilt koppelen moet je zelf even nagaan of dat nodig is. Ik weet niet waar dat heen gaat.
sporen.jpg
sporen.jpg (30.4 KiB) 2768 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Plaats reactie