Hallo Nico,
Dat ziet er goed uit!
Nico Essers schreef: ↑25 mar 2019 01:04
Zo denk je dat het ontwerp klaar is en vervolgens wijzigt er weer een hoop als gevolg van de input op het forum.
Ja sorry, ik hou andere mensen graag bezig...
Om je nog langer bezig te houden heb ik nog een paar opmerkingen / wilde ideeen verzonnen:
1. Station 4
Het doorgaande spoor passeert het eigenlijke station hier. Het is misschien mooier om het een onderdeel van het station te maken. Ik zou er dan 2 doorgaande sporen van maken, met nog een 3e kopspoor voor treinen die in station 4 eindigen. Dat geeft je ook de mogelijkheid om personentreinen van station 4 direct weer naar station 1 te laten rijden.
Om ruimte vrij te maken, zou je het stukje dubbelspoor tussen station 3 en 4 kunnen weglaten. Sowieso is het nu erg druk met passeerstukken en heb je weinig enkelsporige baan (in het zicht). Mocht je toch nog een extra passeermogelijkheid willen hebben, dan zou je dat in het tunneltraject tussen station 1 en 4 kunnen plaatsen.
2. Station 1
Er komen nu 2 zijlijnen uit in station 1. Op zich prima, maar als je 2 zijlijntreinen wilt laten kruisen (zonder dat 1 van beide op de hoofdbaan verder rijdt) dan kan dat nu niet in station 1. Door de aansluiting van de linker zijlijn iets te verplaatsen (tot links van de overloopwissels in de dubbelsporige hoofdbaan), heb je meer mogelijkheden.
3. Schaduwstation
Om de bovenste (linksboven) gele harp te bereiken, moet je eerst een rondje maken over het blauwe ovaal. Door het inrijwissel (overloop van groen naar blauw) iets naar rechts te verschuiven, kun je die gele harp direct binnen rijden.
Groet, Wim