Als je onder de balken uit wilt komen, zul je minimaal een winding extra nodig moeten hebben. Maar waarom zou je het schaduwstation eronder willen bouwen? Je schrijft vanwege toegankelijkheid, maar die wordt er niet beter op. Uiteindelijk ligt ook een hangend schaduwstation op een bodemplaat en kun je er alleen van opzij bij. Ik denk dat het zelfs minder toegankelijk wordt omdat het frame dan in de weg zit (tenzij je echt diep onder het balkenframe gaat - minimaal 15 cm lager).
Waarom niet gewoon het schaduwstation direct op het frame en het zichtbare doorgangsstation een paar cm hoger? Het schaduwstation is nog steeds goed toegankelijk via de gaten in het frame en via de achterzijde.
Ok, op zich geen slecht idee, maar waarom dan de wissels in het midden van het station? Nu is de bruikbare lengte van die sporen minder dan een kwart. Je hebt alleen nog plek voor een kort treinstel dat dan via de wissels in de tegenrichting kan rijden. Als je de wisselverbinding aan het begin van het station legt, kun je de volledige opstellengte gebruiken (en bv ook een langere trein met stuurstandrijtuig laten keren).
Als je wilt kan ik wel even een schetsje maken.
Groet, Wim