Mijn aller eerste idee van een baan

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Onderwerp starter
Rolpom
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2019 17:45
Locatie: Zoetermeer

Re: Mijn aller eerste idee van een baan

Bericht door Rolpom »

@Nico en @Wim H
Dank voor jullie reacties en ik heb maar afgezien van die "Duitse droombaan" en hou het bij mijn laatste plan. Daar zit ook een bocht R1 in maar daar komen geen lange wagons te rijden. Ik heb de meegebogen wissels uit mijn eerste plan uitgehaald omdat die nog wel 's problemen willen opleveren.
Van een langwerpige vierhoekige eettafel maak ik een U vormige tafel (zaag er een stuk uit) met een lange kant van 200 cm en links en rechts 2 korte delen van 100 x +/- 30 cm. Daarop komt multiplex plaat, scharnierend aan de lange kant want ik kan onmogelijk op de knieën om aan de onderkant te werken (nou, kan wel op de knieën maar kom nooit meer overeind 😅).
De lange kant komt tegen een muur maar het geheel komt op zwenkwielen zodat ik overal bij kan.
De grootte van de baan kan max 100 x 200 cm worden dus zoals voorgesteld gaat het passen. Hebben jullie nog op - of aanmerkingen, suggesties op tips dan hoor ik dat heel graag. Zoals jullie ongetwijfeld hebben opgemerkt is dit alles nogal nieuw voor me en sta open voor alle mogelijke tips.
Mechanisch kan ik aardig uit de voeten maar elektra / elektronica ben ik blanco.

Groet Rolf.


Plaats reactie