Emplacement Elst
Re: Emplacement Elst
Waar je bij de planning even over na kan denken is wat je wil als hart-tot-hart afstand. Kies je een reeële afstand (25 of 28 mm) moet je wellicht wat aan je wissels doen. Bij roco en minitrix wissels moet je dan wat van de wissel afzagen. Hoe dat bij Peco is weet ik niet. Voordeel hiervan is wel dat je wisselstraten korter worden.
Re: Emplacement Elst
Helaas niet Gerard, toen ik in Bemmel ging wonen waren de sporen al enige jaren weg. Ik heb echter standplaats Nijmegen en daar werkten veel oud Elst spoormensen en daar heb ik veel van meegekregen. Als je hier goed op de foto's kijkt kan je zien wat ik bedoel.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Emplacement Elst
Hoi Gerard,
Indirect ook weer wat verder geholpen met website klassieke beveiliging, had daar al eens gekeken maar niet gevonden wat ik zocht, nu nog eens gekeken en heb nu het laatste schakeltje gevonden m.b.t. plaatsing klassieke seinen in Franker, plus nog een aantal onbekende foto's voor mij, met leuke details als verrassing, en zo helpen we elkaar weer wat verder. Veel plezier met de verdere uitwerking van het emplacement Elst.
Indirect ook weer wat verder geholpen met website klassieke beveiliging, had daar al eens gekeken maar niet gevonden wat ik zocht, nu nog eens gekeken en heb nu het laatste schakeltje gevonden m.b.t. plaatsing klassieke seinen in Franker, plus nog een aantal onbekende foto's voor mij, met leuke details als verrassing, en zo helpen we elkaar weer wat verder. Veel plezier met de verdere uitwerking van het emplacement Elst.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Emplacement Elst
Ik ga uit van Peco code 55 rails en de medium wissels dat zal een hart-op-hart afstand van de doorgaande sporen geven van ca. 26,5 mm. Dat is dan gegeven bij een overloopwissel. Bij de opstelsporen wordt de afstand iets minder als het afbuigende spoor van het wissel naar het opstelspoor gaat.TonN schreef: ↑17 jan 2020 16:34 Waar je bij de planning even over na kan denken is wat je wil als hart-tot-hart afstand. Kies je een reeële afstand (25 of 28 mm) moet je wellicht wat aan je wissels doen. Bij roco en minitrix wissels moet je dan wat van de wissel afzagen. Hoe dat bij Peco is weet ik niet. Voordeel hiervan is wel dat je wisselstraten korter worden.
Moet nog zien hoe dit gaat uitpakt als ik het in RailModeller ga tekenen.
Groetjes,
Gerard
Re: Emplacement Elst
Ziet er goed uit!
Kost wel een hoop gewone en engelse wissels.
Vooral als je de rechterkant ook nog moet doen.
Groet,
Bert
Kost wel een hoop gewone en engelse wissels.
Vooral als je de rechterkant ook nog moet doen.
Groet,
Bert
Re: Emplacement Elst
Ik ben nu ongeveer halfweg, zowel betreft het aantal sporen en de lengte van het emplacement.
En het loopt uit de klauwen !!
De lengte zit nu al op 3 meter en zou dus in totaal minstens 6 meter worden.
De opstelsporen nog korter maken gaat ook niet want dan worden de "hoogste" sporen te kort.
Of nog een compromis maken en dan ook maar minder sporen.
Dan wordt het een plan: "geïnspireerd op het voormalig emplacement van Elst"
groetjes,
Gerard
En het loopt uit de klauwen !!
De lengte zit nu al op 3 meter en zou dus in totaal minstens 6 meter worden.
De opstelsporen nog korter maken gaat ook niet want dan worden de "hoogste" sporen te kort.
Of nog een compromis maken en dan ook maar minder sporen.
Dan wordt het een plan: "geïnspireerd op het voormalig emplacement van Elst"
groetjes,
Gerard