Door omstandigheden en ziek ben ik enige tijd uit de roulatie geweest en had ik de tijd om over jullie voorsteel en ideeën na te denken. Ik zie wel wat jullie bedoelen maar de versie zoals ik van plan ben is het max haalbare voor nu, uitgebreider zie ik nu niet zitten.
Wat ik als mogelijkheid zie voor de toekomst is een uitbreiding links een zijpoot zodat een L-vorm ontstaat; hier kan dan een helix zowel omlaag naar schaduwstation als omhoog om dan op het niveau van de scenery te komen en dat verder uit te breiden. De scenery zal dan elders gerealiseerd gaan worden. Maar dat is toekomst!
Ik ben nu bezig met het "droog" neerleggen van de baan, zoals zo mooi kleurrijk is ontworpen door Nico, om te kijken of alles passend is te krijgen en daar lijkt het wel op. Waar ik mee zit is de keerlus: dat zie ik niet! De rode rail vormt een keerlus en de magenta rails plaats voor de keerlusmodules??
Zou je mij kunnen aangeven waar ik moet isoleren en waar de keerlusmodules te installeren? Ik dacht het te snappen maar blijkbaar toch niet

!
Ik heb wat gelezen over de LK100 dat die niet zoo goed beviel, moest veel aan "gesleuteld" worden om alles goed te krijgen! Hebben jullie een advies hieromtrent? Hoe makkelijker te installeren hoe beter

!
Ik heb uit een oude eettafel een stuk gezaagd zodat er nu een U-vormige tafel ontstaan is en ik makkelijk bij de hele onderkant van de baan kan als deze omhoog staat en kan solderen.
Ik moet nog wat rails, wissels en 2 kruiswissels aanschaffen maar valt alles bij elkaar nog wel mee.
Wat Bert zegt over het overdekken van een groot gedeelte van de baan is waar en inderdaad best wel jammer maar ik heb veel aan de YouTube filmpjes van Oliver Grösche; in 1 van die filmpjes staan alleen de contouren waar de opbouw op moet komen en wat groen: zo kun je de baan al "spelend" goed testen en lijkt het toch wat

!
Bedankt voor jullie meedenken, adviezen en ideeën, wordt zeer gewaardeerd!
Groet Rolf.