Hallo Piet,
Je kunt de rails direct op het hout bevestigen. Sommigen gebruiken kurk of XPS voor geluidsreductie maar dat effect valt doorgaans behoorlijk tegen.
Toch zou ik de rails wel op een verhoging leggen. De reden is dat je dan eenvoudig een spoordijk kunt maken, en een sloot of kanaal naast het spoor. Die kleine variaties in de hoogtes rondom het spoor maken het direct veel realistischer dan een plaat waar alles op dezelfde hoogte ligt. Ook in het Nederlandse polderlandschap bv zijn er genoeg hoogteverschillen te vinden.
Je zou de rails bv op 2 cm dik XPS kunnen leggen.
Groet, Wim
Baanontwerp Piet
Re: Baanontwerp Piet
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 feb 2020 16:58
- Locatie: Well (Limburg)
Re: Baanontwerp Piet
Ik heb een nieuw draadje geopend in "Mijn N-Baan / Collectie"
Laatst gewijzigd door Piet Keijsers op 06 okt 2020 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Piet Keijsers
Re: Baanontwerp Piet
Ziet er heel netjes uit en het lijkt erop dat er ook al op gereden wordt.
Ik denk dat het tijd wordt om een draadje te openen op 'Mijn N-Baan' want dit is onderhand geen baanplan meer
Ik denk dat het tijd wordt om een draadje te openen op 'Mijn N-Baan' want dit is onderhand geen baanplan meer
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Onderwerp starter - Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 feb 2020 16:58
- Locatie: Well (Limburg)
Re: Baanontwerp Piet
Dat zijn mooie rijlengtes zeg. Ook een mooi vloeiend verloop van de sporen. Gaaf hoor.