Bernd Schmid Marklinbahn und Landschaft in spoor N

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Frank65
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2021 19:46

Bernd Schmid Marklinbahn und Landschaft in spoor N

Bericht door Frank65 »

Hallo,

Ik ben inmiddels toe aan mij 2e baan, uiteraard groter en mooier. Op internet kwam ik in het Marklin Magazin de baan van Bernd Schmid tegen. Hier is ook een boek van verschenen lang geleden. Ik ben hiermee aan de slag gegaan om dit om te zetten in spoor N met Peco code 80 rails.
Onderstaand waar ik tot nu toe op ben uitgekomen, ik ben best tevreden met het resultaat, maar misschien zijn er nog verbeteringen mogelijk, graag jullie commentaar.

Onderaan staat het Wintrack bestand

Maximale stijging is 3%, minimale doorrij hoogte is 52 mm en de baan komt op wielen is dus verrijdbaar, ik kan overal makkelijk bij.

Complete baan :

Afbeelding

Dubbelspoor traject :

Afbeelding

Zichtbare delen :

Afbeelding
Bijlagen
Marklinbahn und Landschaft Peco code 80.rar
(15.4 KiB) 62 keer gedownload


Frank

Bouwt met ‘Good old’ Selectrix.
Peco code80 wissels en flexrails.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1831
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Bernd Schmid Marklinbahn und Landschaft in spoor N

Bericht door OBBinN »

Dat lijkt mij wel een mooie baan! Rij lengte, wat rangeer mogelijkheden..


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

anne w
Berichten: 303
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Bernd Schmid Marklinbahn und Landschaft in spoor N

Bericht door anne w »

Ik heb deze baan in H0 grotendeels gebouwd, zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0, ik heb in het ontwerp maar één zwakheid gevonden: de hoofdsporen in het hoofdstation lopen voor het stationsgebouw langs zodat je om één van de secundaire perronsporen te bereiken of van dat spoor weer op het hoofdspoor te komen, je altijd één van de hoofdsporen moet kruisen, wat in automatisch bedrijf tot vertragingen kan leiden.

Bij jou mis ik trouwens de verbindingen tussen de beide hoofdsporen.

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Plaats reactie