De baan van Trammetje

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Goeden avond hier mijn eerste ontwerp voor het schaduw station. Het geheel ligt op een plaat van 80x240cm. Boven deze plaat komen twee platen van ik denk 244x100cm. Helaas moeten jullie (en ik ook) het nog doen met een tekeningetje, heb nog geen ontwerp programma.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Trammetje op 27 nov 2009 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: De baan Trammetje

Bericht door spoor65 »

Hallo Sander,

Op zich een leuk ontwerp, en zo te zien wilje in 2 richtingen gescheiden gaan rijden, dus zonder dat de treinen op elkaars spoor kunnen komen, of draad het spoor elder een rondje om terug te komen?

Vraag is, heb je plannen om digitaal te gaan of ga je analoog rijden. als ik zie dat je bwide sporen gescheiden laat, vermoed ik dus analoog.

Je plan opzich, als het er op aan komt zou je de bovenste sporen langer kunnen maken, zodat je nog meer opstel lengte hebt.

Belangrijkste is denk ik echter de bogen die je hebt aangegeven, dit ga je niet redden op een breedte van 80cm.
om een dubbel spoor ook nog eens over het midden van de baan te laten gaan en nogmaals tegengesteld te laten draaien.

Je radius is gewoon te krap. Mijn advies dus, je bovenste opstelsporen wat langer maken daarna een ruimere boog maken, en vervolgens diagonaal over je baan de andere lange opstelsporen maken, waarna je wederom een ruime boog naar voren kunt maken, en eventueel nog ruimte hebt voor (spiegelbeeld) opstelsporen zoals ook boven in je tekening.

Oja, kijk eens naar Anyrail, je kunt met een probeer versie tot 50 railstukken gebruiken, en echt, voor een relatief laag bedrag krijg je de beschikking over het gehele programma.
Het bevalt mij uitstekend.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan Trammetje

Bericht door Trammetje »

Freddy,

Bedankt voor je reactie, hier even dezelfde tekening met wat letters erbij:
Afbeelding

A gaat naar boven en als hij aan de andere kant terug beneden komt sluit hij aan bij B. Bij C komt het spoor iets naar beneden, het past echt op 80cm want het ligt er al. Voor het schaduw station gebruik ik radius 1 en 2 bochten omdat daar toch langzaam wordt gereden, op de baan zelf komen slecht heel weinig bochten, maar daar over later meer.

Ik denk dat ik volgende week (5 december :lol: )over de CD-rom van Busch beschik om een baan plan te maken. De sporen aan de bovenzijde worden inderdaad nog iets verlengd.

Er gaat toch wel digitaal gereden worden, heb het systeem van Arnold liggen.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

apk
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:12
Locatie: Drenthe

Re: De baan van Trammetje

Bericht door apk »

Hoi en welkom op dit forum.

Even over je baanplan:
Wees voorzichtig met het gebruik van radius 1 bochten een aantal treinen zal hierop ontsporen probeer minimaal radius 2 liefst 3 als minimum te gebruiken.Ik weet dat het schipperen is op een kleine ruimte maar ik ben bang dat je spijt krijgt als je die bogen niet wat ruimer maakt.


Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Rob Fongers »

Albert Jan,

Ik ben er niet bang voor, hier liggen de R1/R2 zelfs in een Helix met 3% helling. Het is wel zaak ze goed mogelijk neer te leggen zodat treinen elkaar niet raken (kijk bij Shoven) met name de lange personen wagons. Heb zelfs in mn nieuwe gedeelte nog een paar R 1 radiussen om de ruimte zo goed mogelijk te benutten, buiten het zicht hoor ;)

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Arnoud
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:35

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Arnoud »

R Fongers schreef:Albert Jan,

Ik ben er niet bang voor, hier liggen de R1/R2 zelfs in een Helix met 3% helling. Het is wel zaak ze goed mogelijk neer te leggen zodat treinen elkaar niet raken (kijk bij Shoven) met name de lange personen wagons. Heb zelfs in mn nieuwe gedeelte nog een paar R 1 radiussen om de ruimte zo goed mogelijk te benutten, buiten het zicht hoor ;)

Grtzz Rob
Ik heb zelf mijn helix ook met R1/R2 gehad en dat ging prima totdat ik van kleinserie fabrikant Phildie een DDm2 kocht. De bakken ontkoppelen zichzelf (Fleischmann profi-koppeling) bij R1 bogen >30°. Ik heb ook enkele Roco-wagens waarvan ik de (los te halen) buffers moest verwijderen/ niet plaatsen, omdat de Roco-wagens anders bij R1 zichzelf er uitdrukte. Dit laatste was voor mij te overzien, maar het eerste betekende onvermijdelijk het afbreken en opnieuw opbouwen van de helix en het schaduwstation. Aangezien bij de verhuizing (2005) de ruwbouw niet goed bleek te zijn, heb ik die ook maar "even" vervangen.

Kortom ik sluit mij bij aan bij het advies van apk:
apk schreef: Wees voorzichtig met het gebruik van radius 1 bochten een aantal treinen zal hierop ontsporen probeer minimaal radius 2 liefst 3 als minimum te gebruiken.
Groeten,
Arnoud


Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Goeden avond,

Gisteren van de Sint een CD-rom ban Busch gehad waarmee modelbanen ontworpen kunnen worden.
Hier het resultaat van een middagje tekenen.
Afbeelding

Het ontwerp is overgenomen van een tekening die ik op internet heb gevonden. Heb hem alleen aangevuld met een trambaan door de stad.
Het is de bedoeling dat de nummers 1 en 2 via het schaduw station weer bij elkaar komen. Of 1 gaat naar doodlopende opstelsporen onder de baan en 2 gaat naar een remise.

3 en 4 worden verbonden via het schaduwstation, welke eenvoudiger wordt als op de vorige tekeningetjes. Bij komt misschien zo'n ding waarop loc's kunnen staan en dan zijdelings naar een anderspoor worden gezet. (weet niet hoe het heet, het is de moderne versie van een draaischijf).

Het spoor aangeduid met B wordt misschien nog een doorgaan goederen spoortje.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: De baan van Trammetje

Bericht door shoven »

Een fiddle yard of zoiets heet het geloof ik. Schuift in z'n geheel zijwaarts.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Dank je wel, had het nooit geweten.

Afbeelding
in het duits: Schiebbuhne


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Jos »

Lol, een fiddle yard is een schaduwstation. Een plaats uit het zicht waar je treinen op kunt slaan.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Oke, weer wat geleerd. Ik bedoelde dus een schiebebuhne. Weet iemand ook wie zoiets verkoopt? of wat het merk is?


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: De baan van Trammetje

Bericht door spoor65 »

Sander,

Of ze nog verkocht/gemaakt worden durf ik zo niet te zeggen, weet alleen wel dat minitrix ze in een inm ver verleden wel in het programma had, en dan zowel de schiebebuhne, als ook nog een volledige dreh/schiebebuhne, die dus zowel over 7 sporen heen en weer kon, alsmede draaischijf had, zodat ook stoomlocs gedraaid konden worden indien nodig.

Nieuw dus niet meer te krijgen, de laatste keer dat ik hem eens tegen kwam op ebay, ging deze laatste uitvoering weg voor rond de 250 euri..

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Hier een aangepast baanplan.
Afbeelding
Ik dacht dat ik meer ruimte had maar dat viel erg tegen, ik heb slecht 485cm baanlengte !!
De bovenste sporen op de tekening is het schaduwstation.
Aan dit ontwerp wil ik eigenlijk nog een parade spoor toevoegen heeft iemand een idee hoe dit realistisch uit te voeren is?


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: De baan van Trammetje

Bericht door spoor65 »

Sander,

Uitgaande van een eerder genoemde optie, de helix, heb je volgens mij wel mogelijkheden.

Als voorbeeld, breng links in de bopvenste bocht een helix aan, waarmee je het schaduwstation naar beneden brengt, zodat het mooi weg gewerkt is.

ga vervolgens als je rechts het station uitkomt, die bocht naar boven (die nu niet helemaal aansluit aan de sporen uit jouw schaduwstation, doortrekken, wederom in een helix, zodat je weer naar de voorkant van jouw baan uitkomt, je hebt daar ruimte genoeg om lager dan jouw eigenlijk station een paradebaan te maken, waarna je vervolgens weer met een bocht terug kunt nogmaals onder het station door, om weer aan te sluiten naar jouw schaduwstation.

je kunt er daarnaast ook voor kiezen om juist aan de achterkant van jouw station, dus boven het schaduwstation, een extra baan te maken als paradebaan, dit kun je doen, door vanuit de linker bocht niet naar beneden te gaan, naar schaduwstation, maar juist naar boven, zodat je hier je paradebaan kunt beginnen, om vervolgens weer met een helix aan de rechter kant af te zakken naar jouw schaduwstation, en dan wederom met een extra verborgen baan onder jouw eigenlijk station door, weer de aansluiting rechts naar jouw station te maken.

Kortom, met jouw ruimte moet er vast wel mogelijkheden hiervoor zijn, zeker als je wat speelt met hoogteverschillen in de baan.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Rob Fongers »

Sander,

Wat is de diepte die je kan gebruiken. Mijn eerste deel ligt op 3,95 x 120 daarna is er nog 60 cm bij gekomen als goederen emplacement. M.i. dus ruimte genoeg om iets moois te maken en zeer moeilijk voor anderen om hierin in mee te denken. Wel als je met een definitief concept komt.

Ja schaduwstations naar beneden via een Helix, desnoods 2 schaduwstations, Maak ze van 2 kanten berijdbaar voeg er eventueel een keerlus aan toe. Deze stations zorgen ervoor dat je later een heel leuk en afwisselt rijgedrag krijg. Ik heb in het eerste gedeelte 21 opstelsporen liggen welke deels door een keerlus (7 sporen) en doorgaand als 7 x 2 sporen liggen. Voor mijzelf was het eigenlijk de basis voor de verdere opbouw van de baan. 2 Keerlussen voeden het station aan iedere zijde tezamen met een dubbelspoor doorgaand traject.
In het nieuwe gedeelte is hetzelfde principe gehandhaafd.

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

hoi Freddy,

Je hebt twee leuke opties aangedragen. Die eerste vind ik opzich niet echt origineel maar wel het meest realistisch. De tweede vindt ik origineler maar minder realistisch. Jouw eerste optie past ook wat beter binnen een Nederlands thema denk ik.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Rob,

Mijn baan is ongeveer 485cm lang en 100cm diep
Het schaduw station wil ik eenvoudig laten, is alleen bedoeld om wat treinen te parkeren. De lengte van het schaduw station wordt lang genoeg om twee treinen achter elkaar te parkeren.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: De baan van Trammetje

Bericht door evo »

Trammetje schreef:Hier een aangepast baanplan.
Ik dacht dat ik meer ruimte had maar dat viel erg tegen, ik heb slecht 485cm baanlengte !!
De bovenste sporen op de tekening is het schaduwstation.
Aan dit ontwerp wil ik eigenlijk nog een parade spoor toevoegen heeft iemand een idee hoe dit realistisch uit te voeren is?
Hoi Sander,
Ruimte winnen op jouw baan kan het gemakkelijkste door het schaduwstation omlaag te brengen, waardoor het (gedeeltelijk) onder de rest van de baan komt, eventueel met een kleine helix aan elke kant.
Als je alles perse op een niveau wilt houden, kun je ook de helft van het schaduwstation naar links brengen en de andere helft naar rechts, zodat er 2 korte schaduwstations in serie liggen ipv parallel.Je kunt trouwens ook de beide achterste bochten helemaal naar de achterste hoek brengen, waardoor je in het voorste (zichtbare) gedeelte wat ruimere bochten kunt gebruiken.
Groeten,
Edwin


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: De baan van Trammetje

Bericht door spoor65 »

Sander,

Toch denk ik dat ook in een NL baan, een paradebaan aan de achterkant ook heel goed mogelijk is, tenslotte rijden er ook in nederland nog genoeg treinen over een verhoogd talut cq spoordijk, je zou er prima een paar viaductjes in weg kunnen werken, waar je zowel ander treinverkeer als wegen onderdoor kunt laten lopen.

Maar, het blijft natuurlijk jouw feestje en jouw baan, hou echter altijd in je achterhoofd, er zijn genoeg manieren om verhogingen, af het nu naar beneden of naar boven is, weg te werken, zonder dat de geloofwaardigheid van een nederlandse baan er minder op word.

om ff een simpel voorbeeld te geven, maak een perceel bos, je kunt het prachtig op een helling zetten, waarbij je alle boompjes toch op 1 hoogte laat in hun toppen, domweg dus de stammen inkorten naarmate je meer ruimte onder je bos nodig hebt om bv je helix te verbergen.
tover er bij het uitkomen van je baan, ipv een tunnelingang een viaduct voor, en het lijkt of je trein vanuit een bos, onder een weg doorkomt en dan in het zicht.

succes, je gaat vast iets leuks bedenken en er van maken.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

sorry voor de late reactie maar heb het een beetje druk met het strooien.

Ik denk dat er inderdaad een railspiraal gaat komen aan de linkerkant en misschien ook recht.
Als ik mijn plannen verder heb uitgewerkt zal ik weer een tekening plaatsen.

Ik heb van de week wintrack van internet geplukt, weet iemand hoe ik aan de bibliotheek van minitrix kom? hier zit allen HO spoor in.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Ik ben in tussen nog niet erg opgeschoten. Ben nu goed aan het overwegen wat ik allemaal op de baan wil hebben. Ik kom er nu achter dat je toch snel te veel wilt. Het plan dat ik had valt toch wel erg duur uit omdat ik alle 15graads wissel nog aan moet schaffen. Ook vindt ik het stations gedeelte erg overheersend. In eerste instantie had ik in gedachte een stad te gaan maken met een trammetje er door heen rijdend (vandaar mijn naam). Gaan de weg begint het gewone spoor mij toch steeds meer te roepen, zeker nu ik mijn eerste 3 nederlandse locs heb aangeschaft.

Mijn idee nu is aan de achterzijde van de baan een wat minder overheersend station (4 a 5 sporen) met beperkte rangeer mogelijkheden en een 3 standige loc loods. Voor de stationssporen komt het station met een stationsplein met bus en tramhaltes. Aan de voorzijde van de baan komt een parade spoor over (bijna) hele lengte van de baan. Ook wil ik nog ergens een aantal goederen/opstel sporen met een nader te bepalen thema.

Hier onder plaats ik een aantal ontwerpen waar ik wel wat in zie, ik kan alleen nog niet tot een baanontwerp komen. Bij voorkeur een dubbelspoor hoofd traject met een enkel spoor goederen lijn.


http://img145.imageshack.us/i/img014a.jpg/
http://img200.imageshack.us/i/img013a.jpg/
http://img9.imageshack.us/i/img009at.jpg/
http://img189.imageshack.us/i/img003av.jpg/
http://img684.imageshack.us/i/img002ai.jpg/

Wie heeft er wat suggesties? (afmeting van de beschikbare ruimte 488x100cm. Met eventueel nog een aanbouw mogelijkheid van 220x50cm.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: De baan van Trammetje

Bericht door spoor65 »

Sander,

De afbeeldingen waarin de draaischijven verwerkt zijn, lijken mij dusm gezien de kosten die je al aanhaalde niet echt een optie. Daarnaast de vraag heb je die ook wel nodig, je had dacht ik inm NL materiaal, en weet zo niet in welk tijdperk, maar mocht dat toch modern zijn, zou ik een draaischijf al achterwege laten. daar die toch meer voor eerdere tijdperken gebruikelijk is.

Voor de rest, ja, Minitirx rails zijn niet bepaald de goedkoopste, juist dat is 1 van de redenen geweest dat ik er van afgestapt ben, al mijn minitirx rails verkocht heb, en nu ben overgegaan naar peco.

De prijzen zijn dusdanig verschillend dat ik zelfs 2 peco code 55 wissel kan aanschaffen tegen 1 minitrix 15gr wissel in gepolariseerde uitvoering.

Code 80 is zelfs nog voordeliger, en vergelijkbaar kwa uitvoering van rails aan minitrix, code 55 was mijn keus omdat het gewoon mooier oogt.

Ik zou zeggen, ga eerst eens de stations ontwerpen zoals jij ze graag zou willen zien op jouw baan, de rest kun je altijd nog aanpassen aan de stations.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Freddy,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb nu aardig wat minitrix en roco rails, past dat ook op de peco rails?
Ik heb nog een draaischijf van Fleischmann liggen maar ik weet niet of ik die wil gaan gebruiken. Ik wil over naar Nederlands matriaal, wil niet echt een bepaald tijdperk na streven maar ik vind modern altijd wel erg mooi. Het zal een mix worden van een oud station en een oude binnen stad met waar het kan moderne gebouwen.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: De baan van Trammetje

Bericht door shoven »

spoor65 schreef:Voor de rest, ja, Minitirx rails zijn niet bepaald de goedkoopste, juist dat is 1 van de redenen geweest dat ik er van afgestapt ben, al mijn minitirx rails verkocht heb, en nu ben overgegaan naar peco.
Dat hangt er vanaf of je nieuw of tweedehands koopt. Dat levert ook nog wat verschillen op. Maar Peco is moeilijk te verslaan qua prijs, zeker als je in Engeland bestelt. Let wel even op bij de wissels van Peco; over de aandrijvingen zijn hier al meerdere draadjes te vinden.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: De baan van Trammetje

Bericht door Trammetje »

Kan iemand mij vertellen waar je dit dan besteld in Engeland (misschien een link), is er ergens een online catalogus te vinden?


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Plaats reactie