Grassmaster

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Grassmaster

Bericht door CorM »

Na lang wachten eindelijk mijn 20KV negative ion generator binnen (35KV was niet te vinden) en gestart met de bouw van mijn Grassmaster. Wat spulletjes bij de bekende goedkope winkel gehaald en alles gemonteerd in een 40mm afvoer buis. De generator niet met een batterij gevoed maar direct op12Vdc gezet om het maximale vermogen eruit te halen. bak is uitwisselbaar voor groter of kleinere uitvoeringen door deze met een lange messing bout vast te schroeven, aan de moer heb ik een ring gesoldeerd met de + van de generator, de - komt via de losse draad naar buiten. geheel van een aan/uit schakelaar voorzien met een controle led.
De test gaf een zeer strak borstelkuifje en dit alles voor € 18,-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Grassmaster

Bericht door Harri »

Mooi stukje huisvlijt :Thumb


DB diesels, tijdperk IV
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Grassmaster

Bericht door Nico Essers »

Dit is het betere knutselwerk Cor, mooi gemaakt voor weinig geld. :Thumb :Thumb


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5079
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Grassmaster

Bericht door neudalhausenstadbahn »

2 weken terug kwam Luke van Lukes Aps met een test van verschillende statische gras leggers. Aangezien ik denk dat het via dit topic meer gericht mensen bereikt als alleen via het youtube topic post ik de link hier, zie

"I found the KING of static grass applicators!!! - MUST Watch this before you buy!"


Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Grassmaster

Bericht door Nico Essers »

Ik heb het filmpje gezien toen Luke het online zette. Hierbij werdt duidelijk dat de RTS Greenkeeper de beste papieren had. (The King of Static Grass) Zelf heb ik het RTS 35KV model van 149 euro. Daar uiteindelijk nog de wisselbekers bij gekocht. Zeer tevreden hiermee.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Grassmaster

Bericht door Jeroen »

I can second that!

Dus: laat die ene lok even liggen, en schaf zo’n ding aan. Aanrader!


Afbeelding

Onderwerp starter
CorM
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:42

Re: Grassmaster

Bericht door CorM »

Ben uiterst tevreden met mijn zelfbouw 20KV grassmaster, Ik denk dat het ook belangrijk is om er permanent 12V op te zetten om het volle vermogen er uit te halen. Mocht ik ooit een 35KV of 55KV module kunnen vinden dan ga ik hem zeker uitwisselen, maar voor N-spoor is dit meer dan voldoende.



MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Grassmaster

Bericht door MadSeven »

CorM schreef: 08 sep 2020 20:21 Ben uiterst tevreden met mijn zelfbouw 20KV grassmaster, Ik denk dat het ook belangrijk is om er permanent 12V op te zetten om het volle vermogen er uit te halen. Mocht ik ooit een 35KV of 55KV module kunnen vinden dan ga ik hem zeker uitwisselen, maar voor N-spoor is dit meer dan voldoende.
Dat ziet er als een bekend project uit, met name de ionisator van de bekende winkel. Ik heb uiteindelijk de 12v er weer afgehaald en een 9v batterij gepakt. Reden was simpel; zelfs 40 cm onder het werkblad stonden vezels rechtop.


Plaats reactie