Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jerome »

Hallo,

Net zoals veel anderen had ik problemen met de Minitrix TEE RAm (12440). De ingebouwde motor heeft zeer weinig trekkracht waardoor op den duur de TEE niet meer vooruit te branden is. De eerste 6-8 maanden reed de TEE zonder problemen zijn rondjes, maar daarna werd de trekkracht steeds slechter. Bij mij ging de motor zoemen en kwam geen helling meer op, zelfs zonder rijtuigen….. Eigenlijk schandalig dat Trix de TEE RAm op deze manier op te markt te brengen.. Maar goed.

Ik heb de nieuwe versie van de TEE RAm (DCC met sounddecoder), maar via een forumlid begreep ik dat er wellicht een andere oorzaak kan zijn van de problemen met de oudere versie (en wellicht ook nieuwe), namelijk 2 kleine 15nF SMD condensatoren die schijnbaar aan de onderkant van de print zitten tussen de motor aansluiting en de rail verbinding. Zie ook http://www.1zu160.net/scripte/forum/for ... am#x462509

Vanwege de motorproblemen heb ik de motor vervangen (je kan wellicht ook eerst proberen de condensatoren te verwijderen). Dit is echt niet zo moeilijk, iedereen kan dit met wat geduld. Een ander alternatief is de motor te laten vervangen door SB Modelbau, maar dat is wat duurder. Zie http://www.sb-modellbau.com/product_inf ... 254_44_215

Natuurlijk is het veel leuker om zelf te doen (en goedkoper dus). Het voordeel van deze ombouw is dat er geen freeswerk voor nodig is.

Deze ombouw kan worden gedaan zowel voor de nieuwere uitgave van de TEE (met DCC decoder) of de oudere versies (incl de Northlander Artikel 12253).

Uiteraard heb je een nieuwe motor nodig. Op advies van Rob (Fantasia) Fongers heb ik een nieuwe motor bij Piet Peetoom van G&MS gekocht. Ook heb ik daar een zogenaamde poelietrekker gekocht (± 15 Euro), wat erg handig is bij het verwijderen van het vliegwiel van de as.

Belangrijk is om te kijken welke afmetingen je motor moet zijn. Voor de TEE is de 10X24 MHK geschikt (kost ongeveer 23 Euro). Zie het aanbod van motoren hier: http://www.gmens.nl/ > Motoren en motorunits.

Ok, aan de slag dan maar!

Afbeelding

Op bovenstaande plaatje zie je dat de TEE reeds uit elkaar is gehaald. Linksboven ligt de Poelietrekker. Onderaan het plaatje zie je links de oude motor en rechts de nieuwe. De pot bier is optioneel maar wel lekker!

Afbeelding

Eerst gaan we met de poelietrekker het vliegwiel van de as afhalen. Bovenstaande foto is slechts voor de demonstratie want eerst moet het zwarte plastic houdertje van de kardan as worden verwijdert met een tangetje of pincet.

Afbeelding

Nu deze weg zijn kan je met de poelietrekker dus de vliegwielen van de as afschroeven.

Afbeelding

De asjes van de nieuwe motor zijn te lang, deze moet dus ingekort worden. Dat doe ik met een slijpschijfje. Ga niet knippen wat dan verbuig je de as! Dus even opmeten ten opzichte van de oorspronkelijke motor en met een stukje tape op de as aftekenen en doorslijpen. Wel opletten dat de as niet te warm wordt tijdens het doorslijpen in verband met de kans op oververhitting en daarmee gepaard gaande beschadiging van de lagers.

Afbeelding

Bij mijn TEE model bleek dat de houder waar de motor inzit net iets te klein is, waardoor de motor er niet in past. Ik heb dit opgelost door met een tangetje de beugeltjes van de houder weg te knippen. Zie de houder op de foto hierboven links (helaas geen betere foto..). Ik denk dat bij de oudere TEE modelen de motor in een iets andere houder zit, dus kijk maar even zelf hoe de motor het beste vast kan zetten.

Daarna heb ik de vliegwielen op de as van de nieuwe motor geschoven en met heel klein drupje scondelijm vast gezet. Als de as van de motor te dik is, kan je ook het vliegwiel eerst verwarmen waar door het uitzet en dus makkelijker op de as te schuiven is. Bij mij was dit niet nodig.

Intussen ook de 2 lipjes van de motor verbogen en 2 draadjes gesoldeerd:

Afbeelding

Daarna motor terugzetten en kardanasjes erin klemmen. Voor de test had ik de motor vastgeplakt met ducktape. Je kan later de motor vastlijmen met siliconen kit. (heb ik overigens nog niet gedaan, is dus niet nodig)

Afbeelding

Daarna de draadjes aan de decoder solderen en… testen maar!

Afbeelding

De nieuwe motor werkt perfect! Mijn TEE RAm had ook slechte stroomafname, deels doordat een stroomafnemer bij de wielen was afgebroken. Ik heb dus gelijk maar met flexibele decoder draadjes het eerste rijtuig verbonden met de motorwagen.

Afbeelding

Inmiddels rijdt de TEE alweer ongeveer 6 weken rond zonder enige problemen. De motor doet het prima, de TEE kan weer heerlijk kruipen.

Dat vraagt om filmpjes!!! Tja, ik heb maar 1 filmpje met belabberde kwaliteit. Helaas heb ik mijn centrale opgeblazen (ach ja..…) kan ik nu even geen nieuw/beter filmpje maken, maar deze zal ik later wel toevoegen.

http://www.youtube.com/watch?v=l5xwoRt- ... r_embedded

Ik hoop dat jullie wat hebben aan dit ombouw verslag. Laat weten als er vragen zijn en… uiteraard laat ook weten wat jullie ervaringen zijn met de ombouw.

(Met dank aan Rob en Dave)

Greetz, Jeroen.
Laatst gewijzigd door Jerome op 27 mar 2012 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Chris83 »

heel mooi verslag, ik heb dan geen tee maar het is gewoon erg duidelijk hoe een ander motortje te plaatsen! en hoe.

Dat van die poelietrekker, was ik nooit op gekomen.

Het verhaal dat de trek kracht steeds minder word heb ik ook bij mijn fleischmann wadloper.


Groeten Chris

Dave
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:48
Locatie: Uden

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Dave »

Jerome schreef:Ik heb de nieuwe versie van de TEE RAm (DCC met sounddecoder), maar via een forumlid begreep ik dat er wellicht een andere oorzaak kan zijn van de problemen met de oudere versie (en wellicht ook nieuwe), namelijk 2 kleine 15nF SMD condensatoren die schijnbaar aan de onderkant van de print zitten tussen de motor aansluiting en de rail verbinding. Zie ook http://www.1zu160.net/scripte/forum/for ... am#x462509
Deze avond bij de club de TEE RAm (oudere versie) van een mede clublid uit elkaar gehad. En ja hoor... 2 condensatoren aan de onderkant van de print die ik zo had kunnen zien zitten. Maarja, niet aan gedacht om er even onderdoor te kijken. Deze condensatoren zitten over de motorpolen en railspanning. Zal het niet verder uitleggen, maar het komt er op neer dat een condensator op die manier over een hoogfrequent signaal nooit goed is. Ok, sommige decoders rijden er mogelijk wel mee zullen enkelen zeggen maar die condensatoren op die manier verbonden is vragen om problemen.

De TEE reedt met een decoder ingestoken aanvankelijk erg langzaam. Op schaalsnelheid misschien net 60km/h. Hup, 1e condensator bovenop (parallel over de motor) verwijderd, geen effect... Wat proberen met P en I parameters. Nauwelijks effect... Dus.. Ook de 'zekering' die in serie met de motor staat eruit gehaald en deze doorverbonden, misschien is de motor een 'slurper'. Nog nagenoeg geen effect. Uiteindelijk lastregeling uit en laagfrequente aansturing om wat te testen bleek het iets beter te gaan. Hmm.. Toch verdacht...

Zondag wat research gedaan op NL en DE forums en ik zag enkel het ombouwen van de motor terug komen, maar ik zag enkel op 1zu160.net eenzelfde probleem staan wat opgelost werd met verwijderen van die condensatoren (doe ik bij mijn eigen loks eigenlijk preventief, dergelijke elektrisch aanpassingen). Aannemelijk, ken het probleem.

Dit geld overigens puur voor de oudere modellen zonder decoder en sound, maar enkel met NEM-stekker.

Helaas nog geen gelegenheid gehad om de lok te testen, maar gezien het gedrag van de TEE op de diverse testen en het feit die condensatoren daar eigenlijk niet horen te zitten bij gebruik van een decoder, acht ik de kans zeer groot dat hiermee een soortgelijk probleem (trein niet vooruit te branden) bij de oudere TEE modellen is opgelost. De bevestiging komt volgende week hoop ik.

Gr. Dave



Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Ipio »

Jeroen,

Een helder en een duidelijk verslag Jeroen, ben ook benieuwd naar de ombouw van een
oude Tee Ram waar David mee bezig is, hoe dat uitpakt.

Groet, Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jos »

Mooi verslag Jeroen!

Groetjes,
Jos



Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jerome »

Mannen, dank voor de reacties.

@Chris, Ik heb wel eens gelezen dat dit een bekend probleem is bij de wadloper. Je zou eens kunnen zoeken voor een oplossing op de diverse fora. Je zou ook de motor kunnen vervangen. Als oefening heb ik ook eerst een Brawa locje omgebouwd. Ging ook goed, de ombouw was achteraf moeilijker dan de TEE.

@Dave, Hou ons op de hoogte of dit de oplossing is voor de oudere TEE´s en Northlanders.

Greetz, Jeroen




Driesel
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:00

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Driesel »

Mooi, zal ik ook moeten doen. Ik heb alvast de veel te grote koplichten onder handen genomen:
Kopie van DSC00811.JPG
Kopie van DSC00811.JPG (15.7 KiB) 8324 keer bekeken
Groeten,

Dries



Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jerome »

Dries, Ik kan niet zo goed zien op deze foto wat je hebt gedaan met de koplampen.

Kan je wellicht een beschrijving met foto´s geven?

Greetz, J



Driesel
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:00

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Driesel »

Jerome,

Het originele Minitrix-model heeft veel te grote koplichten. Die heb ik veel fijner gemaakt. Maar hierdoor diende wel de bordeaux-rode opnieuw gespoten te worden.

Hopelijk verduidelijken de volgende foto's de aanpassing.
Het stuurrijtuig tijdens de ombouw, de motorwagen heeft nog de originele koplichten:
Afbeelding

Dit is het resultaat (foto in hogere kwaliteit dan in vorige post):
Afbeelding

Groeten,

Dries



Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jerome »

Dries,

Dank voor de info. De TEE heeft inderdaad grote lampen naast de andere grote gebreken (oa draaistellen). Je kan hieraan zien dat het gedateerd model/ontwerp van Trix is. En nu gaan ze de Zwitserse versie in 2011 uitbrengen op basis van hetzelfde ontwerp... Ze leren het ook nooit :|.

Greetz, Jeroen.



Dave
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:48
Locatie: Uden

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Dave »

Ik zou nog even laten weten wat de bevindingen waren met een treinstel van een mede clublid.

Gisteren hebben we even getest maar het rijgedrag van de oudere versie zonder sound is gewoon niet goed te krijgen ondanks een Duitser zegt of denkt dat wel voor elkaar te hebben met het oudere model. Ondanks demontage van alle relevante onderdelen t.b.v. onstoring van motor is deze TEE nog steeds niet vooruit te branden (als volledig treinstel), het werd wel bij elke aanpassing ietsjes beter maar absoluut niet het gewenste resultaat. Met een Kuehn N025 rijdt deze nog enigszins, maar een Tran schiet met een seconde of 10 direct in z'n beveiliging. Lastregeling aanpassen of zelfs uitschakelen had ook geen tot nauwelijks positief effect. Dat zegt vaak al genoeg over de 'dorst' van een motortje aan de output van de decoder.

Conclusie: Ook het oudere model zonder sound heeft hier dus last van.
Mijn mening: Schandalig dat zoiets door een fabrikant gewoon op de markt gebracht wordt en je eigenlijk standaard het motortje kunt gaan vervangen. Bij analoog rijden zul je het wellicht niet merken totdat je met een paar treinen tegelijk gaat rijden op een standaard trafo-tje (kakt de spanning drastisch in). Maargoed, met een decoder moet deze het out-of-the-box ook goed doen en dat is niet het geval. :oops:

Gr. Dave



Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jerome »

Dave,

Dank voor de update. Jammer dat het weghalen van de SMD´s niet het gewenste resultaat geeft. Ik denk dat het toch dus het beste is om de motor te vervangen. ik deel je mening dat dit heel slecht is van de fabrikant.. Je zal zien dat de aangekondigde SBB versie weer precies hetzelfde probleem zal hebben...

Greetz, Jeroen




hadevos
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2010 10:57
Locatie: Den Haag

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door hadevos »

Ik was de rijeigenschappen van de Minitrix TEE ook meer dan zat, heb drie stellen, de eerste Zwitserse, de Northlander en de Nederlandse met decoder en geluid. Ik rij analoog en het rijden was was op zijn Haags "bagger", ik heb wel een electronische rijregelaar van Gaugemaster. Even geen tijd om alles zelf om te bouwen, ik heb ze bij SB-modellbau gekocht, de bestaande motoren moeten worden opgestuurd, zij zetten de vliegwielen over. In de eerste twee modellen kon ik de motor in de verbouwde motorhouder van Minitrix zetten, de motor staat dan wel iets hoger maar dat lukte, de prinplaat boog iets door en houdt de motor goed vast. Volgens de ombouwinstructies moet de bodem iets worden uitgefreesd. Dat is wel noodzakelijk bij de uitvoering met decoder en geluid omdat er anders te weinig ruimte is onder de kap. Rijeigenschappen geweldig, de treinstellen rijden nu zoals het moet, de kosten zijn wel hoger, je moet rekenen op 80 Euro per treinstel maar ik vond het meer dan waard, ik kan nu genieten van de treinstellen.



n-spoorder ED
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2011 13:51

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door n-spoorder ED »

Hallo allemaal,
Ik heb 4 jaar geleden in Houten ook een TEE RAm gekocht en op de baan in opbouw met regeltrafo reed het best goed
alleen de andere treinen gingen wel veel sneller met de regelaar in de zelfde stand. Nu heb ik een vaste 25Amp trafo
voor rijspanning en de elektronica waar alle treinen met een mooie snelheid rijden behalve de TEE RAm een slak gaat nog sneller :evil: Heb zelf geprobeerd de rail spanning gelijk aan de motor maar dat maakt niets uit :? Nu ik het hele verhaal las hier over, ga ik ook over om het motortje te vervangen en hoop dat ik hier :P blij van wordt.
Bedankt voor de info

Groeten Ed



LeFennec
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:19
Locatie: Helmond

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door LeFennec »

leuk om te zien hoe hier de TEE etc duur worden aangepast. Ja te duur het probleem zit namelijk heel ergens anders.

Ik heb de TEE voor een week of twee in mijn handen gehad ter reparatie. ook dit stel reed belabbert op de minitrix motor. Aanvankelijk vermoede ook ik dat de motor zijn beste tijd heeft gehad. Maar het antwoord was veel eenvoudiger.

Het probleem zit in de draaistellen en vooral bij de oudere uitvoering.

na het plaatsen van een vervangende motor bleven de rijeigenschappen ver achter bij de verwachting. Ik ben begonnen wagon voor wagon de sleepcontacten te controleren en ook hier was niets te vinden.

dan maar de draaistellen er uit halen en daar eens kijken.................om de draaistellen te verwijderen moet je de bovenzijde er af nemen. Dit is een plaatje wat over het wormwiel heen geklemt zit........................probleem gevonden!! Minitrix heeft hier een te groot wormwiel in zitten wat tegen de onderzijde van het plaatje aanloopt en daar voor weerstand zorgt. Nu is het niet mogelijk om het wormwiel uit te wisselen wat tot springen van de tandwielen leidt. Maar het volgende kan wel helpen. Eerste worm van het wormwiel een kleinstukje minderen. Dan het afdekplaatje in het midden voorzichtig hol uitvrezen. alles weer tesamen bouwen en zie het draaistel rolt een stuk beter. Na het in elkaar zetten van de motorwagen loopt deze beduidend beter.
Laatst gewijzigd door LeFennec op 11 mar 2012 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door shoven »

Heb je foto's, LeFennec?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door martindomburg »

Verklaard wel het gepiep bij mijn draaistellen. Graag verslag :)

Groetjes,


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jerome »

Hallo,

Dank voor de update. Wellicht is inderdaad dat de oorzaak. Echter was die Minitrix motor echt op en moest vervangen worden. Dat weet ik omdat ik die motor later geprobeerd het in een andere loc, maar dat ding had helemaal geen kracht meer.

Maar ook bij mijn omgebouwde TEE RaM hoor je wel dat de motor echt moet werken om zijn ding te doen, vergeleken met 3 andere locs waar ik dezelfde motor heb ingebouwd. Ik ga dus zeker jouw suggestie onderzoeken! Ik kom er op terug (wat wel even kan duren..)

Greetz, Jeroen.


Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Spoor 9 mm »

Ben ook benieuwd naar foto's... Juist een nieuw motortje gekocht maar nog niet ingebouwd. Ga zo wel even kijken in mijn 2 TEE's. In ieder geval wel pienter opgemerkt.


Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Spoor 9 mm »

Hmmmmm... Net de boel open gemaakt. Ik zie geen enkele slijtage in het afdekkapje van het wormwiel. Dat zou wel moeten als het aan zou lopen. Ook ben ik van mening dat het "inkorten" van het wormwiel niet zinnig is daar er genoeg speling is... Ben nu nog meer benieuwd naar foto's van jouw aanpassing, LeFennec!

Ik heb wel een nieuw motortje gekocht een MHK 10X15 zoals elders beschreven. Is toch een heel ander motortje dan op de foto zie ik. De mijne is veel kleiner ????



LeFennec
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:19
Locatie: Helmond

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door LeFennec »

Sorry ik heb er geen foto's van omdat ik toen niet wist dat dit probleem zo dringend was.

Ik kwam hier terecht na het weer eens door lezen van al de forum berichten.

Wat de slijtage in het kapje aangaat dit was bij die, die ik in reparatie had ook niet te zien maar na het uit holle, vrezen, vijlen hoe je de aanpassing ook mag of wil noemen, de rijeigenschappen duidelijk beter en had de motorwagen er ook geen probleem mee om de drie wagons rond te trekken.



Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jerome »

Spoor 9 mm schreef:Ik heb wel een nieuw motortje gekocht een MHK 10X15 zoals elders beschreven. Is toch een heel ander motortje dan op de foto zie ik. De mijne is veel kleiner ????


Kan je er een foto van maken?? Als het hetzelfde type is, is het idd wel vreemd dat ie kleiner is. Aan de andere kant, hoe kleiner, hoe eenvoudiger in te bouwen.

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Spoor 9 mm »

Bij deze een fotootje van mijn MHK10x15. Toch een stukkie kleiner.

Afbeelding
Jerome schreef:Aan de andere kant, hoe kleiner, hoe eenvoudiger in te bouwen.
Maar de trekkracht, daar maak ik mij met zo'n klein motortje wel wat zorgen over...

Ook nog een foto van het wormwieltje gemaakt. Volgens mij voldoende speling. Het wormwiel met het asje kan ik wel een klein stukje naar links/rechts bewegen.

Afbeelding

Het afdekkapje vertoont geen slijtage, ik ben wel wat sceptisch om er iets uit te frezen. Er zit wel wat viezigheid op. Wellicht dat wanneer je het een beetje uitholt, dat je dan minder klemspanning op het hele tandwielkastje krijgt wanneer je het terugplaatst. Misschien loopt het daardoor soepeler ????

Afbeelding


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door martindomburg »

Ben erg benieuwd naar de vorderingen, ik wacht nog even met mijn TEE ombouwen.... interresant :D


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Vervangen motor Minitrix TEE RAm

Bericht door Jerome »

Johan,

Wat gek, hij lijkt idd wel kleiner dan de motor die ik heb ingebouwd in de eerste post. Mijn TEE ligt nu even in de doos vanwege verhuisperikelen, maar ik zal em eens opmeten.. Hoe groot is jouw motor op de foto? 10 bij 15 mm?

Greetz, Jerome


Plaats reactie