Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Hans

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Hans » 18 feb 2019 19:49

Hallo Michiel

Prachtige trams heb je gemaakt.
En een indrukwekkende verzameling locs gescoord.
Sterkte met je pols.

m.vr.gr.

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, Anyrail, iTrain
De bouw van mijn baan op het forum: Schwarzburgerwald

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 19 feb 2019 23:47

Ik heb nu eindelijk m'n GTW's afgebouwd en na wat gebruikelijke foutjes vooraf met de geprinte wanden ging daarna het bestikkeren zeer soepel. Ik heb daar om de een of andere reden onnodig tegen op gezien.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook de Midi en E94 afgemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook 6 stoomlocs van lampen voorzien, op één na heb ik ze allemaal heb kunnen bij schilderen en verouderen. Eentje moet ook z'n wielen geschilderd hebben en dat kost net even zoveel extra werk dat hij uit de serie viel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar eens zien wat ik verder moet gaan doen,......ja o.a. veel tekenwerk op de pc en die ene stoomloc afmaken in ieder geval.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Ik ben mijn foto's naar hosting via neudalhausenstadbahn.nl aan het over zetten.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 24 feb 2019 11:49

Ik heb de afgelopen dagen een hoop tekenwerk gedaan en afgemaakt.

Zo zijn m'n DM90 wanden klaar. OM de een of andere vage reden zitten de 9292 en Syntus website niet op alle 4 de wanden en op wisselende plekken. Daarnaast in na enkele jaren de Syntus huisstijl gewijzigd en zijn de witte vlakken op andere plekken aangebracht. Doordat ik dat eerst niet door had had ik de boel nog bijna verkloot.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan heb ik nog voor 3 type HVB trams de wanden getekend:
Rathgeber P3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LHB GT6
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LHB B4
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu moet ik me eens met een Syntus Lint bezig gaan houden en daarna kijken wat ik verder kan doen want ik krijg een lekker volle beurs agenda de komende tijd.

Groetjes Michiel

Ik ben mijn foto's naar hosting via neudalhausenstadbahn.nl aan het over zetten.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 27 feb 2019 12:29

Gister heb ik de trams, DM90 en Lintjes van draaistellen voorzien en heb ik nog 5 M2 rijtuigen voor m'n Borkener Kreisbahn gemaakt.
Afbeelding

De wanden voor de Syntus Lint zijn inmiddels ook af.
Afbeelding

Eind van de avond ben ik begonnen met de wanden tekenen maar heel veel verder als de grote ramen maken ben ik nog niet gekomen. Die ramen kon ik trouwens voor 80% uit een eerder getekende Plan U halen.
Afbeelding

Afbeelding
Ik moet bij deze rijtuigen en de HVB trams nog checken dat de kleuren geprint met de bijpassende verf overeen komen of evt. nog verf ervoor mengen( bij de HVB kleuren).

Groetjes Michiel

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 27 feb 2019 23:44

Ik ben vandaag nog druk aan het tekenen geweest en de M2 rijtuigen zijn bijna af:
Afbeelding

Afbeelding

Wat nog mist zijn logo's en ik ben met Bjorn een beetje aan het brainstormen geweest en daarna wat aan het tekenen geweest:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Welke het word daar ben ik nog niet over uit, de 2e is met een hint naar het lijnennet en de 3e met een schematische weergave ervan.

Dus toen ben ik maar met de locs begonnen, de Lima locs heb ik van een nieuw onderstel voorzien omdat de oude als het goed is nog rijd dus die bewaar ik liever voor iets anders.
Afbeelding

Groetjes Michiel

Hube

Bericht door Hube » 28 feb 2019 14:41

Michiel,
Ik volg en lees jouw verslagen van jouw hobby werkzaamheden al een hele tijd met veel plezier maar ik had nog geen reactie gegeven op dit forum. Dus bij deze.
Jouw invulling van de modelbouw hobby is anders en daardoor heel inspirerend.
Ik vraag me af waar al die modellen voor gebruikt? Je maakt er zoveel.
Ik zal het blijven volgen.

Groetjes,
Gerard

NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
pr8 baan in een kast

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 28 feb 2019 22:34

Hoi Gerard, het materieel dat ik bouw heeft 2 bestemming, 1; voor m'n eigen verzameling in m'n 2 treinen vitrinekast en 2; voor het gebruik op diorama's.

Hier wat foto's van mijn treinen vitrinekasten.
Treinen vitrinekast 1( in de woonkamer):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Treinen vitrinekast 2( boven m'n bed):
Afbeelding
Hier moet nog steeds een lang U-bahn diorama onder komen te hangen, ik hoop dat ik dat volgend eindelijk eens kan gaan bouwen want het plan is er al een jaar of 5.

Bij ruimte gebrek verdwijnen nog alle DBAG treinsamenstellingen, dus die treinen moet ik nog eens grotendeels zien kwijt te raken.

Het houd natuurlijk wel een keer op met de ruimte maar ik heb dan ook al heel veel en alles wat dubbel is zou ik ook elders op kunnen bergen. Ik bouw naar verhouding nu ook al minder als dat ik gedaan heb maar ik heb nog steeds wat wensen.

Groetjes Michiel

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 02 mar 2019 07:02

Ik ben donderdag, gister en vannacht bezig geweest met het schilderen van 3 locs van m'n Borkener Kreisbahn.
Afbeelding

Nou was ik daar vannacht wel even klaar mee dus ben ik maar weer de nodige foto's gaan herposten en heb vannacht zo'n 7 diorama topics gedaan. Aangezien ik al te veel gezeten had en ik vandaag nog veel in bus en trien moet zitten wilde ik wel een tijdje staan. 1 van m'n 2e hands gekochte diaprojector tafels bood uitkomst, muis en toetsenbord er op en gaan:
Afbeelding
Zo heb ik een uur of 2 staan werken.

De verder planning voor vandaag is; Arnhem - RE19 - Oberhausen Hbf - RE3 - Dortmund Hbf - RE57 - Meschede - R76 - Warstein Markt - R77 - Rüthen Markt - R62 - Lippstadt - RB89 Hamm(westf.) - RE11 - Duisburg Hbf - RE19 - Arnhem. Ik hoop met 4 a 5 boeken thuis te komen.

Groetjes Michiel

Alro

Bericht door Alro » 02 mar 2019 09:28

neudalhausenstadbahn schreef:
02 mar 2019 07:02
Zo heb ik een uur of 2 staan werken.
Net zoals tegenwoordig bij mij op kantoor :D
Daar hebben ze nu elektronische tafels die je ook op stahoogte kan programmeren.
Zo hoef je niet meer de volle 8 uur te zitten, wat een verbetering!
Scheelt ook weer heel wat koffie op een dag want ik kan nu het broodnodige loopje naar het koffieapparaat uitsparen :mrgreen:

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 06 mar 2019 18:16

De afgelopen dagen het ik de 3 BK locs afgemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik alle bakken die ik in Zutphen wil bestikkeren op gemeten, afgetekend en de maten er op gezet. Daarna kon ik de wanden in word op de 0,2mm nauwkeurig op maat maken en dat ligt nu uitgeprint klaar( het kan maar af zijn). Wel moet ik de treinstellen en trams voor die tijd nog van koppelingen voorzien.

Groetjes Michiel

Plaats reactie