Gister heb ik 2 bakken oasis strooisel dat ik weken terug met verf had gemengd en wat nu droog was fijn gemalen met de (modelbouw)staafmixer en uitgezeefd.
Dat vasthouden van die staafmixer blijkt erg slecht voor m'n handen en leverde daarna behoorlijk heftige spiertrillingen op maar gelukkig hoef ik dat niet zo vaak te doen. Ik ga denk ik wel proberen de knop van dat ding aan te passen zodat het minder moeite kost hem vast te houden en knop ingedrukt te houden. Voor de aansturing van m'n handen geld minder onstabiele belasting is minder spiertrillingen. Daarom heb ik m'n koffie ook als het kan in 2 in elkaar geschoven wegwerp bekers ipv eentje.
Ik heb in dit geval acryl verf van de action gebruikt en het heeft wel heel mooi strooisel opgeleverd wat qua structuur veel op dat van woodland lijkt dus open en spons achtig.

Flessen groen.

Middel groen.
Gister ben ik nog bij de action geweest voor nieuwe verf en nieuwe blokken oasis en daarmee heb ik gister avond laat nog 2 nieuwe bakken in de week gezet.

Oasis met groen gele en gele verf en veel water erdoor gekneed.

Oasis met gele verf en veel water er door gekneed.
Als het water verdampt word de kleur eerst intenser en daarna zwakt het naar mate het verder droogd weer af. het middel groene strooisel had eerst ook een felle gif groene kleur en is nu mooi zacht van kleur geworden. Dit moet nu zeker weer zo'n 6 weken drogen maar laat het goed heet worden dan gaat het sneller en kan ik er sneller mee verder. 1L strooisel kost me zo een euro of 4,5.
Groetjes Michiel