Hallo ik ben Geert

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Hallo ik ben Geert

Bericht door geertvt »

Beste N-spoorders,

mijn naam is Geert, ben 44 jaar oud en woon in Oisterwijk (NB). Ik ben getrouwd en heb twee kinderen van 12 en 15. Ik werk als leerkracht op een school voor hoogbegaafde kinderen. Daarnaast maak ik wekelijks muziek met de Lekke Band, loop graag hard met mijn loopgroep de genieters en ben een filmfanaat.

Afgelopen zomer waren we in Sneek op vakantie en zijn toen naar het Modelspoor museum gegaan. We waren allemaal enthousiast van wat we daar zagen.
Ik vertelde dat ik op zolder nog 2 bakken met oude treintjes had en die hebben we in de herfstvakantie opgezet.
Na 30 jaar stof te hebben vergaard was het een flinke klus om het weer aan de praat te krijgen, maar met wat aanduwen kwamen alle jeugdherinneringen met mijn Minitrixtrein weer naar boven en ben ik met mijn zoon 2 dagen zoet geweest met het spelen met de treintjes.
Mijn vrouw en dochter vonden het erg leuk dat er kleine huisjes, autootjes en poppetjes bij zaten en toen kwam al snel het idee om samen een vaste baan te gaan maken in de werkkamer.

Omdat er ondertussen veel veranderd is op het gebied van treinbesturing was mijn interesse in het digitaal rijden snel gewekt en zijn we bij een aantal modelspoor winkels gaan kijken. Overal waren we verrast door het enorme enthousiasme waarmee iedereen in de winkels (verkopers en klanten) ons hielpen aan een enorme berg aan informatie. Of het nu ging over de nieuwste treinen, tips over digitale centrales of de meest fantastische zelfgemaakte scenery... het was lang geleden dat we zo lang in één en dezelfde winkel bleven en niet uitgekeken en gepraat raakten.

Helaas hadden al deze winkels 95% HO in de winkel staan en werd dat ook geadviseerd om daar naar over te stappen. Nu was ik als 8 jarige al erg stellig ten opzichte van mijn vriendjes die ook modeltreinen thuis hadden...'Ik wil kleine treintjes van Minitrix!'... Dus ben ik na zoeken op internet terecht gekomen bij N-spoorstore. Wow, een winkel met 98% N... daar moest ik naar toe!

Drie weken geleden zijn we daarom naar Lochem gereden, niet echt naast de deur, maar enorm de moeite waard. We zijn fantastisch geholpen door Hans en we hebben een Digikeijs DR5000 gekocht met twee digitale treinen. Een Piko Hondenkop en een 1828. Wat een schitterende treinen! NS-materiaal, omdat ik als kind tussen 7 en 12 jaar elke dag met de trein naar school ging en sindsdien fan ben van dat fantastisch herkenbare logo.
Toch ook maar wat nieuwe rails aangeschaft, want mijn rails was echt aan vervanging toe.

Die avond alles aangesloten en met de Ipad en telefoon konden mijn kinderen de trein besturen, wat een genot!
Het ovaaltje werkte perfect, dus op naar de volgende stap...mijn eerst elektrische wissel. Deze keer naar Waalwijk WSUM (toch wat dichterbij ;-) ) en ook daar werden we weer fantastisch geholpen. Nieuwe decoder aangesloten, wissel en ontkoppelrail geprogrammeerd en ook dat werkte perfect.

Kortom, wat een fantastische hobby om weer terug te hebben en wat hebben we er samen zin in om iets van te maken.
We gaan het stap voor stap aanpakken, langzaam opbouwen en de verwachte kosten over het jaar spreiden. Komend weekend gaan we naar Eurospoor met het gezin om ideeën op te doen, veel te leren van de ervaring van medespoorders en misschien kopen we nog wel wat. :lol:

Binnenkort ga ik mijn modelplan delen, want daar kan ik nog wel wat advies bij gebruiken.
Ik moet nog erg veel leren, maar dat vind ik alleen maar leuk!

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.

Groeten Geert
Laatst gewijzigd door geertvt op 12 nov 2018 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door Ronald2016 »

Welkom, leuk verhaal. Ja, als n-spoorstore om de hoek zat, zat ik er elke week wel. Maar ja het is voor mij 1 uur en 45 minuten rijden.
Maar als ik er ben, ben ik ook weel een paar uur zoet en heb ik alle vitrines wel voorzien van kwijl :D
Veel lees en leer plezier.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Alfred
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 nov 2016 15:07

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door Alfred »

Welkom Geert!

Een leuk en herkenbaar verhaal; zo zat ik ook 2 jaar geleden.. Zet de films, muziek en het hardlopen maar uit je hoofd! En houd de hoofdbegaafden maar uit de buurt voordat ze de digitale besturing overnemen...

Succes en veel plezier!


Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek

Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door Hoontje »

Hallo,

Wat een fijn enthousiast verhaal! Tof ook dat je kinderen en partner enthousiast zijn!
Ben benieuwd naar je bouwplannen! Er is inmiddels erg veel beschikbaar. Ook op dit forum.
Mocht je er niet uitkomen, kun je een van de moderatoren een bericht sturen.
Of een draadje met vragen openen.

Veel plezier hier en met de hobby!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door spoor65 »

Geert en gezin,

Welkom en een mooi verhaal. geniet met elkaar van de hobby.

En ja, die N-spoorstore, zo bij dat ik er in goed 30 minuten heen rij.

Maar voor anderen is er natuurlijk zijn site, en al die beurzen waar je Hans en team tegen komt.

mvg Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door Wablo »

Familie Geert,

Ook vanaf deze kant welkom op het forum, leuk dat de hele familie meedoet, succes met de bouw van de nieuwe baan,
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door Krab »

Welkom Geert op het N - forum .
Succes met het opnieuw ontdekken van de hobby met het gezin ,
maar pas op het is verslavend :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door Hans »

Hallo Geert,

Leuk, zo'n enthousiasme.
Welkom op het forum en veel succes.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Hallo ik ben Geert

Bericht door geertvt »

Bedankt voor het warme welkom! Het is inderdaad een verslavende hobby! :lol:


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Plaats reactie