Voorstellen nieuw lid

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
stefanW
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 mar 2020 21:06

Re: Voorstellen nieuw lid

Bericht door stefanW »

Gisteravond de set kunnen ophalen. Zag/ziet er nog enorm mooi uit! Zal haast denken dat hij nieuw uit de winkel komt totdat...

Vanmiddag dan een klein rondje gebouwd en de trein uitproberen. Was er al achter dat er een stukje rails van 104,2mm miste, nu is dit niet zo erg en nog redelijk makkelijk om er weer bij te kopen. Maar dan, alles aangesloten en rijden. Loc kwam hortend en stotend in beweging. Bij grotere snelheden rijdt hij goed maar lage snelheden hoor je de loc veel lawaai maken en schokt hij een beetje. Hierop besloten om de onderzijde bij de wielassen los te maken. Hier wat haar/vuiligheid verwijderd. Daarna tot de conclusie gekomen dat een tamdwieltje op een wielas los zit en gescheurd is. Deze helaas niet kunnen repareren dus opzoek naar onderdelen (gelukkig voor weinig geld een tandwiel of zelfs complete as met wielen te koop jammer dat de verzendkosten dan wel hoger liggen dan de kosten van het artikel). Op dit moment heb ik de tandwiel van de as gehaald, hierdoor rijdt de loc hartstikke mooi zonder stoten etc. Maar wel een wiel minder in de aandrijving.
Bijlagen
7628FCC0-5A0D-4A0A-862E-783611B6B2D9.jpeg
7628FCC0-5A0D-4A0A-862E-783611B6B2D9.jpeg (83.62 KiB) 1820 keer bekeken
10288CBA-BCF2-48AA-9924-68E86D6DC0FD.jpeg
10288CBA-BCF2-48AA-9924-68E86D6DC0FD.jpeg (66.79 KiB) 1820 keer bekeken


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Voorstellen nieuw lid

Bericht door maarten »

Gescheurde tandwielen is inderdaad een probleem dat vaker voorkomt bij verschillende locs van verschillende merken. Dat is niet eens het gevolg van mis-/ge- bruik maar (snelle) veroudering van het plastic. Omdat het zo klein is scheurt het (te) snel. Vervangen en je hebt vaak weer een prima loc. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5079
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Voorstellen nieuw lid

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Stefan, welkom op het forum, als beginner kan je ook in N prima van alles zelf bouwen. Zolang je maar met een potlood, geodriehoek/liniaal en mes kan omgaan.

Voor inspiratie zie o.a. mijn vele topics, ik gebruik veel simpele, goedkope en/of afval materialen, zie bijvoorbeeld:
Bardüttingdorf Jammerhörchen
Ösch Hafen
en mijn materieel/overig topic

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie