Voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Voorstellen

Bericht door Hugo »

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en het werd tijd om mij aan te melden. Ik woon in de regio Leeuwarden

Als kind had ik de geijkte H0 spoorbaan, die ligt hier onder mijn bureau in een doos te verstoffen. Wat mij aantrekt in het N-spoor gebeuren is de combinatie van technische handvaardigheid, rommelen met software, iets opbouwen en dat je gedwongen wordt na te denken over allerlei "problemen".

Momenteel heb ik geen trein in N-schaal. Ik denk erover om te starten met een basic ovaal en dan alles te proberen/ontdekken; spoor aanleggen, digitaliseren en mogelijk voorzichtig wat scenery. Al trekt mij dat laatste mij niet aan, maar goed dat kan veranderen.

Mijn grootste hobby is voetbaltoerist zijn; weekendjes weg naar het buitenland en daar stadions/voetbalwedstrijden bezoeken met gelijkgestemden of alleen. Italië, Duitsland, Spanje etc maar het liefst naar Engeland. Daar ben ik inmiddels >75 keer geweest. Qua spoor trekt dat land mij ook het meeste aan. Jullie zullen begrijpen dat deze hobby al een paar maanden niet mogelijk is.

Mijn andere hobby's zijn hardlopen, tuinieren - erg populair onder de forumleden hier heb ik gelezen :-) en ik ben secretaris bij een sportvereniging. Hopelijk kan ik hier wat toevoegen en mag ik meeliften met de aanwezige kennis en ervaring


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Voorstellen

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Hugo! Wil je wel een (semi-) permanente baan maken? Of meer gewoon een beetje spielerei in wat verloren uurtjes? Dit kan van invloed zijn op je railkeuze bijvoorbeeld. Voor een niet permanente baan zou ik bijvoorbeeld het railsysteem van Kato adviseren. Voor een permanentere opstelling is de wat keuze groter.

Leeuwarden - Lochem is nog best een afstand maar sowieso zou ik je een bezoekje aan de N-spoorstore adviseren. Misschien dat je dit al gelezen hebt maar die heeft momenteel een testplank liggen met verschillende railsystemen. Daarnaast kan men je een goed advies geven en het is altijd fijn om dingen te kunnen zien (en voelen) voordat je een keuze maakt. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Hugo,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ronald2016 »

Welkom


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Voorstellen

Bericht door Nico Essers »

Welkom Hugo


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Voorstellen

Bericht door Hugo »

maarten schreef: 18 mei 2020 10:24 Welkom op het forum Hugo! Wil je wel een (semi-) permanente baan maken? Of meer gewoon een beetje spielerei in wat verloren uurtjes? Dit kan van invloed zijn op je railkeuze bijvoorbeeld. Voor een niet permanente baan zou ik bijvoorbeeld het railsysteem van Kato adviseren. Voor een permanentere opstelling is de wat keuze groter.

Leeuwarden - Lochem is nog best een afstand maar sowieso zou ik je een bezoekje aan de N-spoorstore adviseren. Misschien dat je dit al gelezen hebt maar die heeft momenteel een testplank liggen met verschillende railsystemen. Daarnaast kan men je een goed advies geven en het is altijd fijn om dingen te kunnen zien (en voelen) voordat je een keuze maakt. ;-)
Hai Maarten, ik heb de beschikking over een hobby- /thuiswerk- / studeerkamer met een bureau van 90 x 150 cm2. Ik dacht erover om een plaatmultiplex met dezelfde afmetingen te kopen om daar semi-permanent wat zaken te gaan proberen. Heb ik direct een goede reden om het bureau regelmatiger te gaan opruimen.

Tsja, een bezoek aan Lochem is geen verkeerd idee. In het verleden kwam ik nog wel eens in Lochem i.v.m. werk maar de laatste maanden is de provincie uit al een bijzonderheid te noemen. Hopelijk worden we binnenkort wat mobieler. I


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7352
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Hugo op het N- forum .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie