even voorstellen en...... eerste vraag

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Fvisje1958
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2020 18:50

even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door Fvisje1958 »

Ik zal mij even voorstellen op het N-forum. Ik ben Frans, 61 jaar, en kom uit Breda. Sinds mrt. 2016 met vervroegd pensioen gegaan. Eindelijk tijd om mijn modelbouw hobby op te pakken. Eerst gekeken naar beschikbare ruimte. Uiteindelijk is het een oppervlakte van 360 x 67 cm. geworden. Die heb ik gemaakt door 6 keukenkasten van Ikea aan elkaar te koppelen in een kleur die goed bij ons interieur past. Werkblad van onbehandeld MDF. Het is een beperkte bouwruimte, dus is N-spoor voor mij een ideale oplossing. Met mijn redelijke technische kennis knutsel ik zo veel mogelijk zelf van alles in elkaar. Bouwpakketten heb ik al veel in elkaar gezet. Op elektronicagebied ben ik van alles aan het uitproberen. Daar bedoel ik mee modules maken. Ik ben wel iemand die graag grenzen verlegt. Gewoon proberen. Uiteraard moet je wel eerst met een klein bouwpakketje beginnen, en je moet het technische schema snappen. Je kunt natuurlijk ook kant en klare modules kopen maar ik wil het zelf graag proberen. Ik vind het leuk zo nu en dan naar beurzen waar je onder meer inspiratie op kunt doen. Nu door de Corona kan dat even niet.
Tegelijkertijd wil ik van deze gelegen gebruik maken mijn eerste vraag te stellen over waar ik momenteel mee zit. Ik heb een Piko N NS dieseloc 2271, bruin aangeschaft, en een decoder van Uhlenbrock ingeprikt. Deze loc wilde ik adres 1 gaan geven op mijn Intillibox 2. Maar ik was vergeten dat er op het rijspoor nog een loc stond met lichten aan. Die had ik er af moeten halen. Het viel mij op dat, zodra ik mijn nieuwe loc op het programmeerspoor had gezet, meteen de lichten begon te branden. Uiteindelijk bleek de nieuwe loc op nummer 3 van het rijspoor te zijn terechtgekomen waar ik al een loc op aangemeld had. Nu zijn er dus 2 locs op één adres. Mijn vraag is, hoe kan ik deze loc wissen uit het adres 3? Ik heb gekeken in de handleiding van de Intillibox, daar kan ik het echter niet vinden. Ik heb van alles geprobeerd maar tot nu toe is het niet gelukt. Wie heeft voor mij het verlossende antwoord? Alvast bedankt.
Mvg. Frans


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door Nico Essers »

Welkom Frans. Nieuwe locs hebben zover ik weet altijd 3 als standaard adres. Je moet dit adres dus overschrijven met een ander adres nummer dan 3, dan wordt het oude nummer automatisch gewist en vervangen door je nieuw adres.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
Fvisje1958
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2020 18:50

Re: even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door Fvisje1958 »

Hallo Nico,
Bedankt voor je antwoord. Maar het is nog niet gelukt. Ik zal uitleggen wat ik gedaan heb. Mijn nieuwe loc op het programmeerspoor gezet. De loc knop ingedrukt, adres 1 ingevoerd en bevestigd met enter (haakje). Maar adres 3 staat er nog steeds in. Heb de loc nog uitgelezen, daar staat ook adres 3. Deze kan je wel wijzigen, maar komt bij het opnieuw uitlezen er gewoon weer in. Wat zou ik nu nog kunnen doen?

Groetjes,

Frans


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door Nico Essers »

Frans , ik heb geen intellibox maar een ECoS. Bij mijn centrale moet je na het invoeren van een ander adres nog de opdracht geven om de decoder te overschrijven. Dan pas wordt alles correct aangepast. Ik neem aan dat dit bij de intellibox ongeveer hetzelfde werkt. Als je adres niet verandert dan wordt er dus duidelijk niets overschreven. Ik zou de toch handleiding hierover nog eens napluizen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
Fvisje1958
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2020 18:50

Re: even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door Fvisje1958 »

Oké, ga ik doen. Bedankt.

Frans


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door Krab »

Welkom Frans op het N - forum .
Leuk weer een Nederlandse rijder erbij en dan nog dichtbij in het West-Brabantse .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door maarten »

Welkom Frans!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

1op160
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:36

Re: even voorstellen en...... eerste vraag

Bericht door 1op160 »

Hallo Frans,

Ik ben net weer (her)begonnen met deze hobby. (na 10 jaar).
Leuk om te lezen dat iemand IKEA kasten wil gebruiken als onderbouw.
Zelf ben ik dit ook van plan. Ik heb er een 3D render van gemaakt wat mijn plan is.
Afbeelding

Op mijn website ben ik begonnen met een blog waar ik de opbouw van mijn baan wil laten zien.
https://www.1op160.nl

Heb jij ook ergens een plek waar wij kunnen meekijken? Ik ben erg benieuwd hoe dit idee voor jou (heeft) (ge)werkt.

Groet, Michel


Plaats reactie