En die rijdt bedroevend slecht voor dat geld.....garco schreef:Dat betaal je ook voor een Koploper dus...
Grtz.
Peter
En die rijdt bedroevend slecht voor dat geld.....garco schreef:Dat betaal je ook voor een Koploper dus...
Beste Jac,JacZ schreef:Zoals wellicht bekend heeft Rocky-Rail op de beurs in Neurenberg in 2015 een model laten zien van de NS Plan U in H0. Volgens de laatste berichten komt er rond oktober een definitieve versie in twee kleuren, roodbruin en geel. Dat heeft mij er toe gebracht om deze fabrikant een mailtje te sturen met het verzoek om ook een versie in schaal N uit te brengen. Het antwoord kwam verrassend snel, binnen enkele minuten. Men bekijkt, uiteraard, eerst of het model in H0 een succes wordt en afhankelijk daarvan zou er het jaar daarop eventueel een model in N kunnen verschijnen.
Vandaar deze poll, die ook gezien kan worden als een petitie. Ik hoop op voldoende steun van alle N-spoorders voor een klassiek te noemen Nederlands model. Meerdere keuzes (gele en/of rode) zijn mogelijk.
Jac
Valéry schreef:mits de stroom afhankelijk van de rijrichting alleen door het voorop lopende rijtuig wordt opgenomen. Dit is helaas niet gebeurd bij de VT11.5 van Roco/Fleischmann, de NS/SBB-TEE van Minitrix en de 624 van Piko, wel bij de VT12.5/612 van Fleischmann.
Probleem voor analoogrijders is dan wel, dat de stroomloos schakelbare secties veelal te kort zijn. Bedrijfszeker voor digitaalrijders en tegelijk aanvaardbaar voor analoogrijders zou stroomafname door de middenbak zijn. Nog mooier zou zijn, ook de aandrijving in de middenbak van de model-Plan U onder te brengen, en dan letterlijk onder, om de vrije doorkijk op raamhoogte en liefst ook de binneninrichting zo min mogelijk te hinderen. Dat dit kan, bewijst de ±25 jaar oude SVT «Köln» alias VT06 van HobbytraiN. Deze duwt alleen zijn voorste rijtuig voorbij de (ouderwets-analoge) treinbeïnvloedingssectie voor een stoptonend sein; bij de aanleg kan hiermee rekening worden gehouden. Zo'n aandrijfconcept levert met zowel digitale als analoge aansturing rijrichtingneutrale rijeigenschappen op. Het hondekop-tweetje van Piko rijdt immers ook prima met de niet-aangedreven Bk voorop. Ook uit dit oogpunt zou ik een model-mat.'34 verkiezen.stroomafname op alle bakken regelen. Dit is veel bedrijfszekerder voor iedereen.