TT-DEC aansturen met de DR5000 lukt niet

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
ridderhof
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2018 12:38
Locatie: Den Bommel

TT-DEC aansturen met de DR5000 lukt niet

Bericht door ridderhof »

Hallo,

Ik heb een TT-DEC LDT decoder voor mijn Fleischmann 9152C draaischijf.
Deze probeer ik te programmeren cq aan te sturen vanuit mijn DR5000 centrale. helaas lukt dit niet.
Het programmeren zou moeten gebeuren met wissel opdrachten vanuit de commandocentrale, alleen de draairichting krijg ik ingesteld maar de opdracht turn en de verdere instellingen werken gewoon niet. de draaischijf is in orde en gecontroleerd met de handregelaar, de TT-DEC is al vervangen voor een nieuwe en heeft niets opgelost. heeft iemand enig idee wat er verkeerd is gegaan en/of het überhaupt wel werkt met een DR5000?

m.v.g.
Rien :?:


M.v.g.
Rien

Modelspoorbarry
Berichten: 343
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: TT-DEC aansturen met de DR5000 lukt niet

Bericht door Modelspoorbarry »

Hai Rien,

Welk protocol gebruik je?
Ik gebruik dezelfde configuratie i.c.m. met een ECoS en daar moet ik dan het Motorola-protocol aankiezen.
Dan werkt het bij mij normaal
Voor de rest werkt bij mij alles op DCC.

De ECoS een multi-protokol centrale en kan meerdere protocollen tegelijk uitsturen.
Ik weet of de DR5000 dat ook kan.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: TT-DEC aansturen met de DR5000 lukt niet

Bericht door Willempie »

Barry, even informatie en eigenschappen opzoeken van de centrale, dan weet je dat dit antwoord niet van toepassing is.

@Rien De DR5000 is een pure DCC centrale en spreekt geen enkele andere taal.

Verder kun je de TT-DEC natuurlijk gewoon met de DR5000 programmeren, als je maar gewoon doet wat er in de handleiding staat beschreven.

Van de DR5000 is het van belang hoe hij is ingesteld, of bijvoorbeeld de wisselcommando's worden omgekeerd enz. enz. En of er sprake is van een offset van 4 van de wisseladressen.

Groetjes



Onderwerp starter
ridderhof
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2018 12:38
Locatie: Den Bommel

Re: TT-DEC aansturen met de DR5000 lukt niet

Bericht door ridderhof »

Probleem is opgelost.
Het bleek uiteindelijk een te lage voedingsspanning, doordat er teveel afnemers waren op dezelfde trafo. ::) ;D
Bedankt voor de adviezen en het meedenken :roll: :lol:

m.v.g.
Rien


M.v.g.
Rien
Plaats reactie