Communicatiefout DR5000

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Communicatiefout DR5000

Bericht door Alro »

Sinds enige tijd (voordien werkte het dus wel) krijg ik de volgende foutmelding als ik op de PC het DR5000 configuratieprogramma start: Afbeelding

Wanneer ik de USB kabel op de PC aansluit hoor ik wel het audiosignaal dat er een apparaat wordt aangesloten maar heb geen verbinding met de DR5000 – als ik de groene button in het configuratie aanklikt blijft ie op de DR5000 rood en andersom.

Het USB-eigenschappenscherm geeft het volgende weer (apparaat is aangesloten via USB): Afbeelding

En volgens mij wordt er dus ook niet gereageerd op het terugzetten van de fabrieksinstellingen.

Ondertussen heb ik verschillende dingen geprobeerd zoals het opnieuw installeren van het DR5000 configuratieprogramma en het gebruik van een andere USB kabel maar tot nu toe zonder resultaat.

Wie kan mij verder helpen?



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Communicatiefout DR5000

Bericht door FidOo »

Ik zou de centrale even een hard reset geven. In de handleiding staat hoe dat moet. Via USB en het configuratie programma gaat dat blijkbaar niet want je hebt geen communicatie meer tussen pc en Dr5000.

Edit: het lijkt er op dat je de dr5000 ingesteld hebt om via netwerk te communiceren. Je config programma geeft aan dat het probeert te communiceren via netwerk. Niet via USB. Zet dit eerst weer eens op USB.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Communicatiefout DR5000

Bericht door Alro »

FidOo schreef: 06 mei 2019 07:27Zet dit eerst weer eens op USB.
OK en dat doe ik dan via een harde reset?
Doe ik dat met het gelijktijdig ingedrukt houden van de groene en rode knop op de DR5000?
In de handleiding wordt deze actie echter "Firmware noodherstel procedure" genoemd.
De kreet "harde reset" kan ik verder nergens terugvinden in de manual (of ik heb er overheen gelezen :oops: ), maar dit is volgens mij de enige actie die ik op het apparaat zelf kan doen.



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Communicatiefout DR5000

Bericht door FidOo »

Nee begin eerst eens met in het configuratie programma op je pc de instelling weer goed te zetten hoe je met de dr5000 communiceert. Ik vermoedt dat deze nu op LAN staat ipv USB.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Communicatiefout DR5000

Bericht door Alro »

Bedankt, Joost, dat was de oplossing.
Ik wist niet eens dat ik die instelling had veranderd, daarom had ik daar steeds overheen gekeken.
Uiteindelijk dus een simpel probleem (of eigenlijk geen probleem ;) )



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Communicatiefout DR5000

Bericht door FidOo »

Soms zie je de meest simpele dingen gewoon over het hoofd. Je bent geen uitzondering haha, ik had vandaag 2 draden van mijn in gedetecteerde wisselstraat verkeerd om. Ik zweerde dat ik de kleuren goed had.... 😬


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie