Digitaliseren fleischmann locs

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Digitaliseren fleischmann locs

Bericht door martindomburg »

Ik vind het wel raar dat je een loc hebt die digitaal zou moeten zijn, analoog is en met een motor met een massaplaatje. Dat lijkt mij er meer op dat de loc helemaal niet digitaal is geweest. Helaas zie ik vaker dat verkopers de locs manipuleren door een defecte loc te voorzien van een andere motor en analoog maken alvorens het te verkopen.

Als ik het plaatje zie, zegt mijn instinct dat de loc als analoog de fabriek heeft verlaten, a fabriek zou er een decodersteun op het draaistel zitten en hoef je geen sporen door te slijpen.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Digitaliseren fleischmann locs

Bericht door robert »

@Martin

Uit de eerste post
Nu bezig met de DB 65 en 38. Beide door mij 4 jaren geleden gekocht bij een opruiming vd plaatselijke modelspoorwinkel. Komen uit dcc-startsets en dus voorzien van decoder. Echter, beide werkten niet lekker zei de verkoper en bij testen in de winkel rookten de decoders. Aangezien ik toen analoog reed heb ik de decoders verwijderd en het analoog aangesloten en de locs rijden prima!
M.i. zijn de oudere fleischmann locs niet uitgerust met decodersteunen. Dit is iets van de laatste jaren.
Helaas zie ik vaker dat verkopers de locs manipuleren door een defecte loc te voorzien van een andere motor en analoog maken alvorens het te verkopen.
In dit geval dus zeker niet van toepassing.

@ marco

Verder hoop ik dat het digitaal verder maken van de locs voorspoedig gaat.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Digitaliseren fleischmann locs

Bericht door martindomburg »

Dan heb ik het denk ik verkeerd geïnterpreteerd. Dan mag je mijn post negeren hoor.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kootje007
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jun 2017 12:43
Locatie: Zwolle

Re: Digitaliseren fleischmann locs

Bericht door kootje007 »

Vreemd dus! Ik gok dat ze wel echt digitaal zijn geweest en dat ze gefrankensteind zijn. Onderzijde toont dcc. Vast een bij elkaar geraapt zooitje :-)

Afbeelding


Waldkirch

Fleischmann Piccolo icm z21start, Digikeijs DR4018, Yamorc YD6016RB-CS, Yamorc YD6016ES, Esu Switchpilot 3 servo, 2x Esu Extensions.
Rijdend materieel; Fleischmann br221, br218, br212, br91, br65, br38 & Piko vt98 railbus.
ITrain 5 Standard.

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Digitaliseren fleischmann locs

Bericht door robert »

Marco,

inderdaad, een bij elkaar geraapt "zooitje". Maar je hebt er toch lol aan/mee gehad? Ik gok op afwrijftransfers. Winkel is weg, dus .....
En de decoders begonnen toch te roken bij het testen? Ik hoop dat het ombouwen lukt!


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kootje007
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jun 2017 12:43
Locatie: Zwolle

Re: Digitaliseren fleischmann locs

Bericht door kootje007 »

Ombouwen komt vast goed, heb er nu wel vertrouwen in. Heb er toen maar 25 euro per stuk voor betaald en ze rijden prima, dus genoeg plezier!


Waldkirch

Fleischmann Piccolo icm z21start, Digikeijs DR4018, Yamorc YD6016RB-CS, Yamorc YD6016ES, Esu Switchpilot 3 servo, 2x Esu Extensions.
Rijdend materieel; Fleischmann br221, br218, br212, br91, br65, br38 & Piko vt98 railbus.
ITrain 5 Standard.
Plaats reactie