Selectrix decoder programmeren

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Selectrix decoder programmeren

Bericht door SdeVries »

Ik heb op marktplaats een Glaskastje gekocht van Minitrix. Deze blijkt een selectrix decoder te hebben en rijd nu niet analoog.
Als ik het goed gelezen heb kan je met een selectrix centrale de loc programmeren voor op een analoge baan.

Wie kan dit doen voor mij? Liefst in de omgeving Heerhugowaard/ Schagen


Met vriendelijke groet,

Sander

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Selectrix decoder programmeren

Bericht door Adriaan »

Ik rij selectrix maar ik heb niet ontdekt dat dat kan.
Decoder eruit halen is misschien een optie.
Maar de glaskast is zo klein daar zou ik niet aan beginnen.
Aan mij verkopen misschien?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Re: Selectrix decoder programmeren

Bericht door SdeVries »

Zou een optie zijn, maar wil hem eigenlijk niet kwijt


Met vriendelijke groet,

Sander

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Selectrix decoder programmeren

Bericht door robert »

Hallo Sander

Als je de goede centrale hebt kan dit door cv5=0 in te voeren. Mij lukt het alleen met een mut centrale. Uhlenbrock weigert en de kleine minitrix centrale werkt het ook niet mee. Stuur eventueel maar een pb.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Selectrix decoder programmeren

Bericht door Willempie »

Als je een Intellibox bezit, kun je hem programmeren. Mij lukt dat altijd.

Maar Trix maakt al een tijdje Multi-protocol decoders, hij zal denk ik ook wel op DCC reageren en dan kun je hem via CV29 op analoog herkenning zetten.

Groetjes.



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Selectrix decoder programmeren

Bericht door robert »

@Willempie

Het glaskastje is een 100% selectrix. Goed dat het jouw lukt met een intellibox. Diverse keren dit trucje moeten uitvoeren en zowel de eerste generatie intellibox met zijn fleischmann zusje, ik kreeg het niet werkend. Heb jij iets aangepast o.i.d.? Als backup had ik een mut centrale, dat werkte altijd.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Selectrix decoder programmeren

Bericht door Willempie »

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit heb moeten doen zo rond 2001-2002. Maar heb er toen een aantal voor een winkel ingebouwd en geprogrammeerd met de Intellibox eerste generatie. Geen aanpassingen, en het ging probleemloos.

Groetjes.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Re: Selectrix decoder programmeren

Bericht door SdeVries »

Willempie schreef: 20 aug 2019 10:21 Als je een Intellibox bezit, kun je hem programmeren. Mij lukt dat altijd.

Maar Trix maakt al een tijdje Multi-protocol decoders, hij zal denk ik ook wel op DCC reageren en dan kun je hem via CV29 op analoog herkenning zetten.

Groetjes.
Dank voor je reactie, handleiding geeft echter aan dat het niet werkt met DCC. Heb al een aanbod gekregen van iemand heel dicht in de buurt. Ik kan alleen slecht reageren vanaf mijn telefoon. Zal vanavond even een reactie typen op de pc.


Met vriendelijke groet,

Sander
Plaats reactie