Roco N BR03 decoderinbouw voorbeelden

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Roco N BR03 decoderinbouw voorbeelden

Bericht door Nijboer »

Hallo,

Vandaag een Roco BR03 ontvangen. Ik kan eigenlijk nergens tips en tricks vinden mbt decoder inbouw.
Voorlopig bouw ik hem nog niet om, de verkoper was zo handig de loc te versturen in een envelop ipv
een doos, dus de loc kwam in delen over (zwaar overdreven hoor).

Maar eerst moet de loc goed analoog werken. De ellende is weer dat er zo'n gare motor in zit, eerst eens zien of dat te verbeteren is.
En natuurlijk gare slipbandjes, dus eens kijken wat daar aan te doen is, er zitten mega grote wielen
onder deze loc, hopelijk heeft Fleischmann deze maat ook.

Tips welkom! Het is toch een mooi ding, is de moeite wel waard.

Groet,
Collin



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Roco N BR03 decoderinbouw voorbeelden

Bericht door robert »



Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Roco N BR03 decoderinbouw voorbeelden

Bericht door Nijboer »

Mooi! Bedankt!



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Roco N BR03 decoderinbouw voorbeelden

Bericht door robert »

Collin,

nummers asb : als eerste 02588 B werd 20038 en zou laatst zijn 85610 alleen de diameter stemt dan niet niet overeen. Met Google vind je nog wel e.e.a. van de roco site https://www.roco.cc/en/service/sparepar ... y&ssp=8561


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Roco N BR03 decoderinbouw voorbeelden

Bericht door Nijboer »

Het liefst heb ik ASBs van Fleischmann. Die "vullen" vaak mooier (lekker breed) en zijn uit een slang
gesneden ipv uit een plaat gestanst zoals Roco dat altijd doet (deed).



Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Roco N BR03 decoderinbouw voorbeelden

Bericht door Nijboer »

Update:
Ik was een tijdje geleden bij de N-Spoorstore om wat op te halen. Ik had al een aantal slipbandjes geprobeerd, maar allemaal te klein.
Dus de loc maar meegenomen (zonder de kappen en motor)om eens wat te proberen. Uiteindelijk lagen er tussen de Roco H0 slipbandjes nog
2 stuks in een Roco zakje zonder nummer. En waarempel, qua diameter past het! Ze waren alleen een fractie te breed! Dus ik heb de bandjes
om een pen gedaan en met een loeplamp en een vers scalpelmes er een randje afgesneden. Past perfect! De loc rijdt inmiddels met een andere
motor, decoder en LED verlichting rond. Alleen het testbaantje met R1 vindt ie niet leuk, het voorloopwielstel lijkt aan te lopen. R2 gaat goed.
Het is best een mooi model eigenlijk, Persoonlijk vind ik het rode onderstel wat raar afsteken, een foto in zwart-wit laat naar mijn
smaak een mooier model zien!

Afbeelding


Plaats reactie