DR-4018 vraagje

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

DR-4018 vraagje

Bericht door rpph »

Goedemiddag,
Ik heb mijn volgende baby-stapjes gezet in de digitale wereld. Inmiddels mijn DR-4018 geprogrammeerd voor 5 wissels via de Z21.
Natuurlijk is dat niet zo ingewikkeld, maar ik ben als herintreder behoorlijk trots, al was met hulp van 3 Jupiler...

Wil nu een ontkoppel rail aansluiten en heb nu 3 keer de gebruiksaanwijzing gelezen...
Mijn DR-4018 staat als preset 0 (voor 8 wissels). Nu wil ik dus die ontkoppelrail aansluiten.
Moet ik dan de cv-waarde van die output wijzigen of ik kan de groen en wit gewoon aansluiten?
Wil niet gelijk mn ontkoppel rail opblazen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bijgaand een fotootje van mn herintreder baan. Lijkt nog niet veel, maar ik ben trots dat het werkt lol.
Bij voorbaat mijn dank.
Groet
Ray
Afbeelding


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: DR-4018 vraagje

Bericht door martindomburg »

Persoonlijk advies: Zet ontkoppelrails lekker op een schakelaar.

In de praktijk werken ontkoppelrails niet zo nauwkeurig met ontkoppelen als je zou willen. Dan moet je weer van de rijregelaar terug naar het schakelmenu enzovoort.

Je kunt ze beter met een drukknop aansturen, zodat je de ontkoppelaar naast de rijregelaar kunt bedienen.

Wil je ze toch op de DR4018: De uitgangen op continu spanning programmeren, anders gaan ze maar heel even omhoog en vallen gelijk naar beneden.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

Re: DR-4018 vraagje

Bericht door rpph »

Martin,
Dank voor je snelle en pragmatische advies!!
Groet
Ray



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: DR-4018 vraagje

Bericht door Willempie »

martindomburg schreef: 07 jun 2020 19:45
Wil je ze toch op de DR4018: De uitgangen op continu spanning programmeren, anders gaan ze maar heel even omhoog en vallen gelijk naar beneden.
Als je wil dat je spoel van je ontkoppelaar in rook opgaat moet je dat zeker doen.

Anders gewoon als wisselaansturen, en de schakeltijd iets verlengen (ophogen). Preset 0 volstaat.

Groetjes.


Plaats reactie