Weer DR4088RB vraag

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Gorbatjov
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2020 07:53

Weer DR4088RB vraag

Bericht door Gorbatjov »

Goede middag allen, ik heb een test opstelling gedaan met twee DR4088RB modules op een DR5000 centrale.
Het werkt goed en simpel in te stellen op 1 ding na.
Mijn bezet melding begint bij 17 en niet bij 1 wat mij logisch zou lijken ,dus ik heb een instelling niet goed staan of het hoort zo.
Ik zie ze bij monitor FB bus en bij loconet (wat ik niet gebruik).
Bij monitor fb bus is 17 t/m 24 wit 25 t/m 32 lichtblauw 33 t/m 40 weer wit en 41 t/m 48 weer lichtblauw.
Bij loconet monitor zie ik wel 1 t/m 16 staan wit en lichtblauw en mijn melders weer van 17 t/m 48 in bruin.
In beide zie ik bezet meldingen op mijn baan en worden ook weer vrij gegeven , dus het werkt wel gewoon.
Hoe krijg ik mijn melders beginnend bij 1 om het wat overzichtelijk te houden?


Groeten André (Gorbatjov)



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Weer DR4088RB vraag

Bericht door Willempie »

Door de handleidingen goed te lezen en dan precies te doen wat daar in staat.
Niet zelf denken ik denk dat het zo werkt, dat is meestal niet het geval als het gaat om en over Digikeijs.

Groetjes.



Onderwerp starter
Gorbatjov
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2020 07:53

Re: Weer DR4088RB vraag

Bericht door Gorbatjov »

Ik lees altijd eerst de handleiding en heb heb deze tot op de letter gevolgd ,het werkt ook gewoon goed alleen de nummering vind ik raar ,de eerste 16 (2×8) lijken wel automatisch aan loconet worden gekoppeld maar xat gebruik ik niet en s88 staat op 0


Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Weer DR4088RB vraag

Bericht door Ipharra »

Bij mij komt toch de vraag op waarom je twee R-bus intertfaces die bedoeld zijn voor de z21/Z21, koppelt aan een DR5000 en op welke bus. Als je de handleiding goed volgt moet je ze goed kunnen adresseren, heb er zelf ook twee aan een z21. Hou wel in de gaten hoe je ze aansluit want de R-bus heeft twee adres lijnen die je voor iedere DR4088RB apart moet instellen wat betreft start adres.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.

Onderwerp starter
Gorbatjov
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2020 07:53

Re: Weer DR4088RB vraag

Bericht door Gorbatjov »

Omdat ik toevallig twee DR4088RB modules heb gekocht bij een partij ,ze zijn aangesloten op een DR5098 hub op de XN-FB bus waar ook een multimaus opzit.Bij de DR5000 hoef je maar 1 module adres aan te geven hij maakt er zelf twee van dus module 1 (2x8) op bv adres 1 word de volgende automatisch adres3.Om nu een loconet module te kopen omdat de nummers niet bij 1 beginnen vind ik ff te dol.


Plaats reactie