Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Ad_M »

Afbeelding

Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen

H@ns is zo vriendelijk geweest zijn 1ste verdieping beschikbaar te stellen voor een 3D print demo in zijn winkel te Lochem, naast zijn Noviteiten presentatie

Als liefhebber van N spoor materieel zijn we allemaal wel eens op de harde feiten gedrukt dat er iets NIET is, 3D printen bracht daarbij een welkome aanvulling of zelfs een oplossing
Is het er niet, dan maken we het maar zelf, de techniek van het 3D printen wordt steeds beter én betaalbaarder voor thuisgebruikers
Zelfs zo dat 3D vloeistofprinters (SLA / resin printers) momenteel met redelijk tot goede detail voor onze schaal 1:160 kunnen printen

Elk voordeel heeft ook zijn nadelen, momenteel hebben we nog hele lange print tijden om een model te kunnen printen, denk aan 7 tot ruim 25 uur afhankelijk van de grote en mate van detail / fijnheid van de print lagen

Heel kleinschalig wordt er getoond hoe er 3D getekend wordt en hoe een 3D printer er uit ziet en werkt, en natuurlijk wat en hoe het er uit komt
Technieken die we terugvinden bij veel kleinseriefabrikanten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen is welkom met zijn spulletjes om aan te schuiven of interesse om te kijken of ervaringen uit te wisselen
Tot dan!

Adres:

N-Spoorstore-Freebit.nl
Eekmolenweg 26
7241 CM Lochem
0573 - 712003
info@freebit.nl

Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur
Laatst gewijzigd door Ad_M op 18 feb 2020 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Happyface »

Gaat het niet redden langs te komen, heel veel plezier en succes toegewenst. Zie de foto's graag op dit forum verschijnen van het evenement.


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door maarten »

Helemaal top Ad! Hij staat in mijn agenda, ik ben er bij. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Modelbouwerke »

Dat gaat niet lukken.
Zit dan in London op een beurs.
The London Festival of Railway Modelling.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Klinkt goed, ik kom ook die kant uit, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 693
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Panzer-Shop »

He, ik ken die SLT-50 ergens van ;)

Over lange printtijden gesproken, dat gaat ook al vooruit. Kijk eens naar de Phrozen Sonic of de Phrozen Sonic Mini (wel betaalbaar). Met een tijd van 2-4 seconden per layer in plaats van 8-16 print je zo hetzelfde in 1/3e van de tijd. De techniek gaat hard.



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Debvd »

Leuk initiatief, helaas verhinderd.

@Kevin gaat idd hard, ik hoop dat we straks alleen nog maar een foto hoeven te scannen en automatisch wordt omgezet naar model...tot die tijd maar eens verdiepen in 3d tekenen :oops:

gr Bjorn


Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 693
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Panzer-Shop »

Een foto scannen word lastig, want van een 2D plaatje kan je niet goed 3 dimensionaal maten uitlezen. Dat gezegd hebbende is mijn 3D scanner als het goed is bijna onderweg :D.

Stomme coronavirus vertraagd zelfs de levering van mijn scanner. Het komt nu wel heel dichtbij! :p


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door WilcoV »

Panzer-Shop schreef: 18 feb 2020 11:14 Een foto scannen word lastig, want van een 2D plaatje kan je niet goed 3 dimensionaal maten uitlezen. Dat gezegd hebbende is mijn 3D scanner als het goed is bijna onderweg :D.

Stomme coronavirus vertraagd zelfs de levering van mijn scanner. Het komt nu wel heel dichtbij! :p
Tsja eerst in quarantaine


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Hoontje »

Jeej voor de workshop!!! Alleen ben ik er niet bij; ik heb tot 13u wedstrijden met de brandweer. (Heuh 'vaardigheidstoetsing') dus ik kan nooit voor 16u in Lochem zijn met m'n printerspullen :'(
Veel plezier allemaal!

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Ad_M »

Helaas afgelast door Covid-19 / Corona preventie

Wordt opnieuw ingepland op later tijdstip, sorry allemaal....

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 693
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: Zaterdag 21 maart: 10:00 - 16:00 uur - Noviteiten presentatie / Demo 3D printen - Lochem

Bericht door Panzer-Shop »

Jammer. Mijn nachtelijke werk was ook afgelast omdat alle feestjes niet door gingen. Had ik dus de hele dag tijd gehad :(


Plaats reactie