Toekomst treinen beurzen

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

Frans III
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2016 11:04

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Frans III »

Houten 29 augustus. De twijfel om te gaan wordt weggenomen door de gewenste aanwezigheid op een vorig jaar reeds geplande bruiloft. Misschien ook wel even veiliger om eerst eens de berichtgeving af te wachten 'hoe het geheel verlopen is'. Mag wel hopen dat Houten uiteindelijk overleeft. En dat geldt ook voor de tentoonstellingen zoals Sittard, Helmond, Roermond (alle 3 SGZ) Genk (B), Gangelt (D) en ga zo maar door. Anders zijn we nu een nieuwe tentoonstellingsbaan aan het bouwen voor Jan met de korte achternaam.


Al meer dan 50 jaar N spoorder.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door WilcoV »

Ik ga nu iets heel geks zeggen. De beurzen die komen in de toekomst gewoon weer terug. Wanneer dat zal afhangen van heel veel zaken, waaronder het gedrag van het virus, de besmettingsgraad en een eventueel inentingsmiddel. Het kapitalistische systeem is dusdanig veerkrachtig (helaas, maar dat is slechts mijn linkse inslag) dat mochten er beurshouders omvallen, er anderen op in zullen springen. Het oude normaal zal in de nabije toekomst ook weer gewoon terug komen. De mens is namelijk onverbeterlijk en als de schrik voorbij is en een tegenmiddel is gevonden is alles weer vergeten en zal men weer gewoon op de oude voet verder gaan.
interessanter is wat kan er tot die tijd eventueel met beurzen gebeuren. we weten allemaal dat de volgende peildatum 1 september is. Dan zouden er als alles goed ging weer mee dingen mogelijk worden. Dit lijkt echter de andere kant op te gaan. Als er al tot het oude normaal terugkeert beurzen doorgang kunnen vinden zal dit:
a) kleinschaliger zijn (er mogen immers straks maar een x aantal mensen binnen zijn).
b) werken met inschrijvingen en/of wachtrijen buiten

By the way, zoals het er nu uit ziet zullen de eerste tegenmiddelen medio 2021 al gereed zijn.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door mmhajvth »

Ver vooruitkijken is uiteraard te lastig om er echt iets zinnigs over te zeggen. Dus laat ik het even houden bij de komende maand. Dat vind ik al voldoende dilemma.

Houten zou op 29 augustus weer doorgaan, voor het eerst sinds maanden.
En natuurlijk snap ik dat. Als je je organisatie maanden lang stil moet leggen is dat ook op tal van vlakken niet te doen. Bovendien zou ik de beurzen in het algemeen ook graag in stand houden. Het is immers een mooie aanvulling op de hobby. Eurospoor heeft overigens laten weten dit jaar over te slaan vanwege Corona. Even zo goed een heel begrijpelijk, maar tevens ook totaal ander besluit.

Enerzijds zou ik graag weer naar Houten gaan, de 29e, maar anderzijds heeft me een dagje dierentuin in de afgelopen maand en een bezoekje aan een restaurant geleerd dat "groep 3" uit de analyse van Martin (Zie hieronder een quote) behoorlijk aanwezig is. En dat ondanks de vele maatregelen die beide instellingen getroffen hebben, er zich ontzettend veel besmettingsmogelijkheden voordoen. Daar waar je het in een één op één situatie zelf nog aardig in de hand kan houden is dat in een grote groep stukken lastiger, blijkt.
martindomburg schreef: 09 mei 2020 23:31 Hij zei: Er zijn in deze crisis 3 type mensen:
1. De normale, die gewoon doen, 1,5 meter afstand houden, handen wassen enzovoort.
2. De hypochonder en de risicogroepen. Die vermijden het liefst alles wat maar een kans op besmetting kan geven.
3. De groep mensen die totaal "scheit" heeft aan alles en gewoon doorgaat zoals het voorheen was, die zich ook vaak afzet tegen de maatregelen.
En daar zit mijn twijfel. Ik wil graag weer naar de beurs, en dan netjes volgens alle richtlijnen, om alle redelijke kansen op besmettingen effectief te vermijden. Dat lukt prima in een één op één situatie, maar in een grote groep wordt dat een flink stuk lastiger. We weten inmiddels ook dat voetbal supporters in het nieuwe normaal toch niet zo goed zijn in fluisteren en dat de winkelstraten te veel aantrekkingskracht hebben om keurig een maximaal aantal bezoekers te hanteren, zodat we netjes 1,5 meter of meer afstand kunnen houden. En laten we maar niet beginnen over de jeugd en feestjes e.d. anno juni, juli en augustus 2020. In al die situaties: waar blijf je als individu met je goede voornemens?

En dan nog de risico groepen t.a.v. Covid-19.
Te weten:
- Mannen
- Mensen met relevant onderliggend lijden, zoals COPD een auto immuunziekte en/of hart problemen.
- Mensen op hogere leeftijd
- Mensen met (ernstig) overgewicht

Zou ik het een plekje kunnen geven als ik weet dat door mijn handelen iemand, bijvoorbeeld ik zelf en/of een teamgenoot en/of zelfs een willekeurige beursbezoeker ziek wordt? Toch een aardig dilemma voor dit moment. Daarom lees ik graag verder in dit draadje wat de gedachten zijn.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

anne w
Berichten: 301
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door anne w »

Beste Mark,

Ik heb dezelfde gevoelens als jij, ik leef redelijk gewoon door, maar ik vermijd grote groepen, wel kleine/bekende groepen, zoals familie- en bekenden samenkomsten, ook de modelspoorclub is weer open, ga ik ook naar toe.

Dus een bezoek aan A'dam, funshoppen en dus ook Houten zit er niet in....

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647

Zolderspoor
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Zolderspoor »

+1
Ook al kriebelt het behoorlijk, ik weet me te beheersen.

Rob


Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door geertvt »

Ik ben eigenlijk wel van plan om te gaan. Ik twijfel alleen over het aantal standhouders dat zal komen.
Het op tijden inschrijven zie ik wel zitten. Ik vind het wel fijn dat het daardoor niet zo druk zal zijn, maar
daar zullen de standhouders anders over denken.


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door maarten »

Mooi verwoord Mark.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Rob_Lochem
Moderator
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 sep 2008 20:51
Locatie: Lochem

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Rob_Lochem »

De boodschap is nog steeds vermijd drukte. De treinen beurzen zijn normaal gesproken druk.
Bij de toiletten in Houten is het bijvoorbeeld niet mogelijk 1,50 meter afstand te houden.
Tijdens beurzen genoeg gezien waarvan ik denk bezoekers gaan echt geen afstand houden of de regels naleven.
Ik heb voorlopig geen zin in beurzen en/of een bezoek aan de vereniging. Thuis bezig zijn met de hobby is voor mij prima.


Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Panzer-Shop »

Ik denk zelf niet dat het mogelijk is dat voor een stand van 4 meter maar 3 mensen gaan staan. Iedereen wil wat zien, het materieel is klein en je gaat niet voor elke stand in de rij staan. Zou wel moeten, maar zoals eerder benoemd is groep 3 behoorlijk groot. Ik sla over.


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo gouw de beurzen waar ik aan deel nam of aan deel zou willen nemen dan ik gewoon weer. Ik ben een goeie mix van groep 1 en 3 en ik ga m'n leven niet opgeven omdat andere vinden dat dat moet terwijl de hele maatschappij van dat paniek zaaien naar de klote gaat. Dat ik her en der een mondkapje moet dragen vind ik niet zo erg maar dat doe ik puur voor andere want voor mezelf vind ik het niet nodig. Afstand houden doe ik waar het kan zoveel mogelijk maar vooral niet te krampachtig. Oohja en de nieuwe "normaal" blijft ik abnormaal vinden en zal niet mijn normaal worden en wat andere daar van vinden vind ik in het geheel totaal niet boeiend.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jeroen »

Kijk, dit soort draadjes, en die kostelijke Lopkoper vs Ytrain vs NASA Train Controller vs Domina zijn gewoon de pareltjes van t forum.

Je merkt dat de temperaturen toenemen op de zolders, en dan krijgen deze draadjes veel views. Geweldig! Lekker koel biertje erbij, bakje nootjes. Code Oranje is de bom!😎🙈😜


Afbeelding

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Jeroen,
Jeroen schreef: 08 aug 2020 11:18 bakje nootjes. Code Oranje is de bom!😎🙈😜
Geen chips dit keer Jeroen? ;-)


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door BenQ »

Van chips wordt hij te dik, vandaar de nootjes. :lol: :Z


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jeroen »

_o_ _o_


Afbeelding
Gebruikersavatar

focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door focus2 »

Jammer. Michiel dat je de noodzakelijke maatregelen maar als onzin bestempeld.
Modelspoor is hartstikke leuk, maar kan iedereen zonder.
Artsen en verpleegkundigen snappen natuurlijk helemaal niets van zoveel onbenul.


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door tv_man »

Hugo schreef: 11 jul 2020 09:04 Ik lees dat er volgende week zaterdag 18 juli een beurs is in Joure
Weet er iemand hier hoe het in Joure was trouwens? (ken die beurs zelf niet, maar misschien dat dat een indicatie geeft van hoe het allemaal gaat uitpakken op Houten. En er is natuurlijk een poosje tussen de twee beurzen, dus de situatie is anders, maar toch)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Ronald2016 »

Ik ben Joure geweest, goed opgezet 1 richting verkeer. Ruime gangpaden. Iedereen hield goed afstand. Wachten ook op elkaar. Verwacht dat Houten ook zo gaat.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door tv_man »

Dat klinkt als goed nieuws. Hopelijk lukt het ook in Houten allemaal, we zullen zien hoeveel mensen erop af komen. Om een hele tijd buiten te moeten wachten of iets dergelijks omdat het binnen te vol is zou jammer zijn bijvoorbeeld.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Modelbouwerke »

tv_man schreef: 11 aug 2020 08:47 Dat klinkt als goed nieuws. Hopelijk lukt het ook in Houten allemaal, we zullen zien hoeveel mensen erop af komen. Om een hele tijd buiten te moeten wachten of iets dergelijks omdat het binnen te vol is zou jammer zijn bijvoorbeeld.
Je weet of je binnen kan, want je moet je ticket reeds aankopen van te voren en ook het uur van aankomst kiezen.

https://www.hobmamodelbouw.nl/nl/catego ... urs-1683#3


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Krab »

Nou gezien mijn leeftijd doe ik wel online aankopen bij onze forumsponser H@ns
Ook omdat nu het corona in alle heftigheid in de omgeving hier aan het terug komen is .
Hou je haaks en wees voorzichtig .

mvg sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door spoor65 »

Ik ga voorlopig ook niet naar beurzen.

Natuurlijk is het jammer dat wij met zijn allen in deze situatie zitten, maar persoonlijk vind ik dit nu de beste keus.
Her en der zie je al het aantal besmettingen oplopen. dat zegt genoeg.

Niet dat ik alleen maar thuis blijf zitten, maar ik hou mij zo goed mogelijk aan het wat afstand houden e.d.
Ik ga dus ook gerust naar een winkel, dus ook de modelspoorwinkel. maar dan wel op dagen gedurende de week. als het wat rustiger is dan op een doorsnee zaterdag.

De drukke plekken vind ik wel even voor wat het is.
En niemand is verzekerd van het niet krijgen van de ziekte, ook ik niet. maar risico wat kleiner maken voor mijzelf en anderen vind ik heel normaal.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door FidOo »

Tja ik zie mijzelf niet direct als risicogroep. Maar ik vind grote bijeenkomsten in "gesloten" ruimtes waarbij er vanuit Overheid/RIVM nog steeds maar verdomt weinig gezegd wordt over ventilatie en dergelijke gewoon nog geen goed idee.

Ik heb geen problemen met dingen in de buitenlucht en ook ik geef eerlijk toe dat ik binnen een kleine kring (directe familie en kleine vriendengroep) de maatregelen niet naleef. Maar op straat en in winkels probeer ik toch zeker rekening te houden met andere. Maar als er in de supermarkt toevallig even iemand binnen die 1.5m komt krijg ik niet gelijk stuiptrekkingen ofzo.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door janiegein »

ik heb dit draadje vanaf het begin door zitten lezen.

ik heb toch het idee dat men in zijn algemeenheid iets meer dan zoals men het wil zijn of haar leven leid.

voor mezelf ( hoog risico ) houd me aan alle regels. ga vroeg de boodschappen doen om zoveel mogelijk anderen te vermijden.
was honderd keer per dag mijn handen en desinfecteer direct.
krijg ik zaken in handen die anderen hebben beetgehad ook dan weer handen wassen.

kom verder alleen buiten als dit bittere noodzaak is;zoals doktersbezoek of ziekenhuis afspraken nakomen.

verder laat ik alles bezorgen wat ik op hobbygebied nodig heb heel bewust om niet met anderen ( vreemden ) in aanraking te komen.

vermijd op pijnlijke manier de omgang met mijn kinderen en hun kinderen want zij komen wel overal en nergens ook al gebeurt dat dan voorzichtig en zeker niet opzettelijk.

mijn vrouw werkt in een winkel waar strikte regels worden gehanteerd maar als zij thuis komt is het eerst wassen,omkleden en dan pas hallo hoe was de dag.

allemaal alleen maar om welk risico dan ook te vermijden.

familie problemen, verjaardagen ed worden zo mogelijk telefonisch of per skipe afgewerkt.

al met al gevangen in je eigen gecreëerde wereld noodgedwongen maar het is niet anders.

ben nu bijna 74 en hoop er nog een flink aantal jaren bij te mogen plakken maar heb daar een hard hoofd in gezien de mentaliteit die zichtbaar en merkbaar rondom ons heen gebeurd.

regels of niet men wil er blijkbaar bewust niets van weten en doen maar of dat er niets is gebeurd en er totaal geen gevaar of risico is waar men vanzelf tegenaan loopt alleen is het dan te laat en zal men moeten ondergaan waar toch uitgebreid voor gewaarschuwd wordt.

klinkt allemaal negatief maar ZO ervaar ik ik dit klote virus.

en voor mij dus als vanzelfsprekend GEEN beurzen oid. maar dat spreekt voor zich.

met respect voor een ieder die daar anders over denkt, voelt of ervaart, maar of dat respect verdiend????


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

WimR
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 okt 2019 20:18
Locatie: Duiven

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door WimR »

Jan het is je eigen keuze maar ik ben 72 en ben niet van plan opgehokt binnen te blijven.
Probeer wel afstand te houden maar niet krampachtig.
Ook winkels, camping, terasje etc blijf ik gewoon wel doen, maar wel in Nederland.
En de kinderen en kleinkinderen wil ik blijven zien, we gaan zelfs regelmatig met de kleinkinderen een dagje fietsen.
De binnen sporten vermijden wij wel maar een rondje over de korte golfbaan wil ik ook niet missen.
Als dat allemaal niet meer kan dan ga ik liever slapen tussen 6 planken, want wat is het leven dan nog waard.


Mvgr. Wim.

Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Goed verwoord Wim, zo denk ik en het grootste deel van mijn omgeving( vooral ook de mensen van jullie leeftijd en met een mindere gezondheid) er ook over.

Jan( volgens mij is het al vaker gezegd maar) je kan je afvragen of jou keuze er zo mee om te gaan je wel kwaliteit van leven oplevert. Wil je zo wel jaren blijven leven? Er minder krampachtig mee omgaan kan misschien meer risico opleveren maar je ook meer kwaliteit van leven bieden. Het is aan jou waar je voor kiest maar ik lees heel duidelijk dat je hier ook niet blij van word.

Met te veel jezelf desinfecteren help je ook je natuurlijke weerstand en de balans van je lichaam om zeep. Ik kan er nog veel verder op ingaan maar daar heb ik geen zin in.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie